Höja styret utan egentlig kostnad

PontusS

Aktiv medlem
14 feb 2009
70
0
6
Hälsingland
Jag känner varför kosta på en dyr styrhöjare som förmodligen inte ens skulle passa till min skoter, finns det ens? ( det är en Polaris Supertrak) finns det nåt billigt/gratis sätt att höja styret som ändå ska hålla och inte gå sönder stup i kvarten? Det behövs inte så jätte mycket till höjd, kanske 10 cm (egentligen så behövs det väl 30 cm, men det är alldeles för mycket jobb! :aetsch:), men då det blir rätt mycket belastning på det eftersom man kränger och håller på så måste det ju vara starkt. Har tillgång till pinnsvets men man kanske måste använda bult och mutter?

Hehe, ja, tänk ut nåt bara så skulle det vara jävligt grymt

Rock on :rock:

D

Deleted member 6797

du behöver ingen svets alls.

ta nån järn,alubit. kapa till, borra hål i pelarborr, gänga, kapa i mitten av hålet.

woalla du har styrhöjare

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
köp ett järn som e 15mm tjockt sen kapar du den i den längd du önskar sen borrar du 2 hål ett uppe och ett nere som är 22.5 för ett original styre har du fatbar så borrar du 28.6. sen borrar du 2 hål i varje ända på sidan om hålet som e 22.5 el. 28.6 sen gängar du upp dem (m6) räcker!
sen kapar du mitt i stora hålen sen har du gjort en höjare för ca 150 kr och lite arbete!

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Gubbar gubbar! Kolla här;

Man måst alltså kapa styret, montera höjare samt köpa ett nytt styre, eller finns det andra lösningar?

Måste ju finnas massvis med folk som "fulhöjt" styret på en Indy, utan större kostnader? :)

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Gubbar gubbar! Kolla här;

Man måst alltså kapa styret, montera höjare samt köpa ett nytt styre, eller finns det andra lösningar?

Måste ju finnas massvis med folk som "fulhöjt" styret på en Indy, utan större kostnader? :)
du behöver ju inte kapa ditt styre :stupid:
det räcker ju med att sätta dit en rörbit där styret är nu - samma diameter som styret (dia 22mm?)
på var sida om röret sätter du dit plåtbitara som är uppritade ovan
sen monterar du tillbaka styret