Höja styret

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
Tänkte höjja styret på powdern, dom har ju så förbannat lågt styre orginal. men tänkte höra hur blir det då när det är en trippel och jag måste ha gasvire förlängare? måset man ha någon speciell gasvire förlängare eller passar alla vanliga förlängare?

Jag har för mig att man bara kopplar på änden på vanliga gasviren till slutet på förlängaren å så förlängaren till gashandtaget. rätt eller fel?

Sen tänkte jag höra om det är någon som har höjjt styret på samma modell eller på kanske en zrt av samma årsmodell? om man behöver förlänga något annat också? Jag ska bara lägga dit en 2" höjjare.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
AG Modifiering.

:) Hej !

" AG Modifiering "

På ( 1995 - 1998 ) ZRT-600 / Powder Extreme 600 / EXT-600 så går det alldeles utmärkt att flytta på hela styrstången för en helt ny dimension av snöskoter körning. ! :)

Det går till på det viset att man flyttar styrstången till framsidan/ovansidan av den befintliga stödbågen som styrstången vilar mot, original sitter stången monterad på/mot baksidan/undersidan.

Plats finns redan i luftburken för denna modifiering, så att några större ombyggnationer behövs inte !

Denna modifiering gör att körställningen blir "Up to date"

Grymmm skillnad !

Jag har några ganska dåliga bilder som jag skall söka rätt på !

Last edited:

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
2" tror jag du kan höjja utan att förlänga någonting alls, när jag höjde min Thunder -00 4" blev jag tvungen byta bromsledningen så jag köpte en stålomspunnen men gasvajern räcker precis efter lite omdragning annars funkar alla förlängare iom att du förlänger uppe vid handtaget och där är det bara enkel vajer.

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
2stroke skrev:
:) Hej !

" AG Modifiering "

På ( 1995 - 1998 ) ZRT-600 / Powder Extreme 600 / EXT-600 så går det alldeles utmärkt att flytta på hela styrstången för en helt ny dimension av snöskoter körning. ! :)

Det går till på det viset att man flyttar styrstången till framsidan/ovansidan av den befintliga stödbågen som styrstången vilar mot, original sitter stången monterad på/mot baksidan/undersidan.

Plats finns redan i luftburken för denna modifiering, så att några större ombyggnationer behövs inte !

Denna modifiering gör att körställningen blir "Up to date"

Grymmm skillnad !

Jag har några ganska dåliga bilder som jag skall söka rätt på !
Jo jag skulle uppskatta om du kunde fixa bilder så man förstår lite bättre men jag fattar prinsipen, så ja försöka med det och på med 2"aren, får så förbannat ont i ryggen av att huka sig helatiden