Jag håller på och letar handskar och utbudet är lite för stort. Jag vill ha ett par vattentäta fingerhandskar som är smidiga och lite fodrade för friåking. Håller de sig bara torra så borde handvärmarna hålla händerna varma. Jag hade någon Klim handske förut och den var väl OK så länge den var hel men en sak jag retade mig på var att händerna gled runt på fodret. Sen var insidan av någont sorts galon så det sprack efter en säsong och när det väl var trasigt så gick det ganska fort att de började läcka in fukt = frös ihop och blev kalla. För transportsträckor och riktigt kallt väder har jag tjockare vantar för.
Klim Powerxross har jag kollat på och de verkar OK. De satt bra och ska enligt Oktan vara riktigt bra.
Även Ski-doos Sno-X var sköna och satt bra.
Lynx hade ett par orangea handskar som också var riktigt sköna och jag hörde någon som skröt om dem i fjol. De kändes nästan lite väl tunna dock.
Tobe Capto Undercuff känndes sådär. Stora steg mellan storlekarna så ingen passade perfekt...ungefär som deras overaller...(jag är väl vanskapt för på både handskar och overall så är medium lite förliten och large är lite för stor...)
Vad har ni för tips?
Klim Powerxross har jag kollat på och de verkar OK. De satt bra och ska enligt Oktan vara riktigt bra.
Även Ski-doos Sno-X var sköna och satt bra.
Lynx hade ett par orangea handskar som också var riktigt sköna och jag hörde någon som skröt om dem i fjol. De kändes nästan lite väl tunna dock.
Tobe Capto Undercuff känndes sådär. Stora steg mellan storlekarna så ingen passade perfekt...ungefär som deras overaller...(jag är väl vanskapt för på både handskar och overall så är medium lite förliten och large är lite för stor...)
Vad har ni för tips?