Handtagsvärmare

A

axelsson_vpg

Ikväll då det var dags att kolla upp varför inte mina handtagsvärmare fungerar så upptäckte jag följande:

- Styret är bytt till ett Fatbar så några el slingor fanns ej.
- Kablarna grävde jag fram som var undangömda kring motor utrymmet.
- tumvarmaren var avklippt

Så nu undrar jag, grävde fram 3 st kablar som vardera hade 3 kablar (svart, gul, grön)

Jag har ett par KTM orginal slingor liggandes MEN dom har bara 2 st kablar vardera varmare ( 2 st svarta ) ?

Är det någon som vet hur man ska koppla det där?
Samt spelar det någon roll vart ja drar de 3 kablarna? Tänkte på höger sida vid gasen så är det värmereglage men dom verkar ha en egen kabel tillsammans med Nödstoppet som är i kopplat korrekt där nere någonstans.

:wacko::wacko::wacko:

Tacksam för svar då jag alltid fryser om händerna!! :smile1:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
bara en liten notis.
Om du ska köra med handtagsvärmare på Alu styre så ett tips är att köpa ski-doos korkunderlägg.
Är en tunn kortbit som du klistrar på styret och sen värmeslingan på den..
Blir en grym skillnad på värmen då jag misstänker att Alu styret leder bort en stor den av värmen ut i styret

Ang kablarna så kan det vara så att skotern har hög/låg och jord (-) i kabeln.
Och dina Ktm värmare har jorden via styret? eller bara On/off funktion.
Snopro tror jag det är dom ska ha ett kitt med knapp å 2 värmare. dom har 3 kablar.
Så kasta knappen å använd dom värmarna. Dessutom billigare än att köpa 2pack bara värmare.

A

axelsson_vpg

bara en liten notis.
Om du ska köra med handtagsvärmare på Alu styre så ett tips är att köpa ski-doos korkunderlägg.
Är en tunn kortbit som du klistrar på styret och sen värmeslingan på den..
Blir en grym skillnad på värmen då jag misstänker att Alu styret leder bort en stor den av värmen ut i styret

Ang kablarna så kan det vara så att skotern har hög/låg och jord (-) i kabeln.
Och dina Ktm värmare har jorden via styret? eller bara On/off funktion.
Snopro tror jag det är dom ska ha ett kitt med knapp å 2 värmare. dom har 3 kablar.
Så kasta knappen å använd dom värmarna. Dessutom billigare än att köpa 2pack bara värmare.
Vad tror ni om dom här?

http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=4250&lcid=1053#params:nid=103071&t=Info

12v, kan jag koppla in dom i min F7a trotts att ja inte har batteri? Är detta med 3 kablar som mina kablar har som kommer från skotern till styret?

Eller ska jag köra med mina KTM orginal slingor? Hur ska jag koppla dom? de är bara 2 svarta därifrån, kabeln som man ska koppla in i har 3 kablar :S

:)

Last edited: