Handtagsvärmare

W

w3stman

Tjenna! Handtagsvärmarna har slutat fungera och det är handtagena (får ström till styret men ingen värme). Nu undrar jag om det skulle gå att köpa ett par universal på tex rinab eller lockners och koppla till orginalkablarna och kunna använda orginalreglagen eller är det helt omöjligt?

Det är en SXR 600 -02 med likström. En svart och en gul/röd kabel med ström som kommer till styret. Är det någon som har förslag på hur jag ska göra samt om det är svårt att koppla via orginalreglage?:rolleyes:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Enklast är att göra som du säger. Köp ett nytt universalkit och klipp kablarna på lämpligt ställe, skarva ihop med befintliga kablar.

Inte snyggast/seriösast. Men enklast.

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
jag har nyss bytt mina värmare å ja tog bort de gamla elementen å satte på nya å använde samma kablar som förra elementen satt i. Kolla med motorhuset i östersund de är återförsäljare av duells och bör ha sånt hemma!.

(Såg att du bodde i östersund)

W

w3stman

Raderade föregående för det enda som är intressant nu är: om jag nu köper ett par element för runt 200kr på 20w och kopplar till orginalkablaget, kommer då orginalreglagen fungera? Då jag misstänker att det sitter ström -> reglage -> värmare, så borde ju reglagen endå styra hur mycket ström som ska gå till elementen, inte sant?

W

w3stman

tråden kan låsas, för att tipsa så ska det fungera. Håller på just nu med att montera och kan meddela lite senare hur det fungerar :rolleyes: Köpte för övrigt 20w universal från duells.se

W

w3stman

och som gräddet över mosen fungerade inte skiten när jag väl blev färdig. Imorgon ska jag ta och mäta och kontrollera vad det är som stoppar kretsen.

W

w3stman

Det är inte hög- och låg va?
Om du menar att det finns olika lägen så finns det en ratt som man kan skruva från inget till kokhett. Eller så var det orginal iallafall och hoppas det blir så nu om jag får till det :rolleyes:

W

w3stman

Var ut och mätte upp och till min förvåning ska det fungera nu då hela kretsen är sluten och leder ström. Och efter en stunds fundering kom jag på att en stoor anledning till att de inte blir allt för varma är att jag fortfarande har orginalhandtagen på och de har ju inbyggda slingor och är därför väldigt tjocka. Ska införskaffa nya gummin någon dag här :rolleyes: