Handvärmare på Renthalstyre.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Sitter ett Renthal crosstyre på maskinen, och även handvärmare monterade.
Dock upplever jag att styret leder värmen lite halvtaskig, så under transportåkning så får jag inte nog med värme.

Om man leker och har sig, så kyler inte fartvinden av handtagen och de blir väl iaf hyffsat varma.

Finns det något enkelt knep för att få styret att leda värmen bättre under handtagen?

/K

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.047
113
Stora Blåsjön
Problemet är att alustyret leder värmer för bra... den mesta av värmen avleds av styret och kyls av.
Det jag gjorde på en skoter var att ta 2-3 lager krympslang (rätt tunn) sen på med handvärmar filmen och sen ett lager krympslang till utanför handvärmarn. Det funka skitbra. Och sen blev det riktigt smala hantag vilket jag gillar och tycker inte alls att hantagen blev hala heller. Specielt bra när man kör i djupsnö då räfflade hantag brukar det fastnar snö på om man kör utan värmarn.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Ja, jag är ingen älskare av tjocka handtag, tycker det är för***** äckligt rent ut sagt.
Kanske ska prova askers tips, och köra på två lager krympslang, värmare ochs en på med krympslang igen..

Det lät faktiskt lite intressant, dock är jag ju rädd för greppet..

Ska klura lite på det där.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
På mitt styre har jag bara ett lager krympslang i botten, funkar kanon!!
Krympslang, värmematta och handtaget! Värmer bra, har precis kommit in efter provturen! :rock:

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
tryck in byggskum/fogskum inuti styret, sen på med krymslang.
sen limmar du dit värmarna och på med handtagen, funkar klockrent! :)
du isolerar styret jävligt bra.