Har den kokat eller va är de för fel?

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Va ute på sjön idag och åkte lite, ca 7cm blöt snö ovan isen. Efter ca 1 mils åkning så började varningslampan lysa och jag stängde av dirkekt. Såg att de har runnit kylarvätska men inte så mycke. Och kylkanalen under fotstegen och i tunneln var knappt varma? Är de pumpen som är trasig eller va är felet? De går att starta den och dn går på tomgång som vanligt men har inte vågat köra på något.. Snälla hjälp!

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Va ute på sjön idag och åkte lite, ca 7cm blöt snö ovan isen. Efter ca 1 mils åkning så började varningslampan lysa och jag stängde av dirkekt. Såg att de har runnit kylarvätska men inte så mycke. Och kylkanalen under fotstegen och i tunneln var knappt varma? Är de pumpen som är trasig eller va är felet? De går att starta den och dn går på tomgång som vanligt men har inte vågat köra på något.. Snälla hjälp!

kola kylarna!!

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla termostaten kan var den som inte öppnar som den ska hade samma symptom på min wildcat att termostaten inte öppnade som den skulle göra och den började nästan koka och varningslampan började lysa så jag bytte termostat sen funkar det som det ska

Last edited:
B

Biosteel

den trycker antagligen ur sig vatten ur avluftingen till expansionskärlet

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
att den trycker ur sig kylvatten ur ur avluftningen går ej att göra nått åt eftersom det är den som ska se till att du inte har för mycket kylvatten i men kolla termostaten och koka lite vatten på spisen där hemma och lägg ner termostaten i det kokade vattnet och använd en termometer för att hålla koll på vilket grad antal termostaten öppnar och kolla upp också vilket grad antal du har på termostaten annars så kan du fråga hos din lokala yamaha skoterförsäljare vad du har för grad antal på termostaten till din specifika yamaha modell

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Jag provade precis med vattnet. Och den började öppna sig vid 50 grader som de står på den.. Då är väl allt som de ska med den? Va kan de då vara ? :hmmmm2:

Last edited: