Har du testkört: Artic-Cat Crossfire 1000?

fUraX^

Medlem
29 nov 2008
22
0
1
Varberg, Älvdalen, Gällivare.
I så fall vad tyckte du om maskinen i sig? Komfortmässigt sätt bl.a handling m.m.
Har funderingar på att byta upp mig till en sån. :rolleyes:
Eller..
:hmmmm: I alla fall en önskan.
Äsch! Man får vara glad för det man har! :cool:
Den dagen då det skulle inträffa mig så hade jag väl fått beslutångest ändå, säkert! :stupid:
Men det vore ändå roligt att få höra vad ni tyckte om den, ni som testkört den!

Mvh Tjoff.
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
är det års mod -09 du syftar på? hade en cf 1000 -08 i fjol annars och var helnöjd med den förutom att den vibrerade en del, händerna domnade bort efter 15 min körning men är ju inte säkert att det är så på dom nya. :) var lite jobbig i kurvor då den gärna gick rakt fram, annars gick den mjukt och fin
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Alltså. Nu är det här ju bara vad jag tycker. Men skillnaden mellan 800:an och 1000 kunde inte vara större. 800:an rycker och sliter iväg dig och är allmänt stökig och bråkig. När du sätter dig på 1000 så har du grenslat en naturkraft. Du har satt dig på ett enormt j*vla lok som trycker iväg dig så mjukt och fint men ändå brutalt och vägvinnande på samma gång. Det känns inte som att den går på något så civiliserat som bensin, det känns som om den går på kol från den industriella revolutionens dagar. Du siktar, skjuter och inser att du borde bromsa, samt upprepar hela proceduren. Och helt plötsligt känns dina skoterkläder malplacerade, du börjar fundera på att ikläda dig blåkläderdressen och gruvhjälmen bara för att spegla den känsla av kompromisslöshet som kärnkraftverket du grenslat ger.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
en nackdel med 1000ingen är att den tycker om remmar och a-c har inte hittat problemet ännu, var inne på att köpa en cf 1000 ett tag men är less på maskiner som äter remmar. Annars fina maskiner
 

fUraX^

Medlem
29 nov 2008
22
0
1
Varberg, Älvdalen, Gällivare.
Alltså. Nu är det här ju bara vad jag tycker. Men skillnaden mellan 800:an och 1000 kunde inte vara större. 800:an rycker och sliter iväg dig och är allmänt stökig och bråkig. När du sätter dig på 1000 så har du grenslat en naturkraft. Du har satt dig på ett enormt j*vla lok som trycker iväg dig så mjukt och fint men ändå brutalt och vägvinnande på samma gång. Det känns inte som att den går på något så civiliserat som bensin, det känns som om den går på kol från den industriella revolutionens dagar. Du siktar, skjuter och inser att du borde bromsa, samt upprepar hela proceduren. Och helt plötsligt känns dina skoterkläder malplacerade, du börjar fundera på att ikläda dig blåkläderdressen och gruvhjälmen bara för att spegla den känsla av kompromisslöshet som kärnkraftverket du grenslat ger.
++++ En bra inlevelserik beskrivning, bugar och bockar! ++++
Det var precis i stil med vad jag ville läsa.
Jag har för många gånger fått känslan av att man är för feg för att ta något steg ytterligare! Jag tror helt och hållet inte alla delar med min mening där. Men vad jag egentligen söker är en skoter JAG trivs med. I ett tidigare inlägg så var det en som ifrågasatte min text och undrade "varför just Jag ska ha en sån skoter jag trivs med!".
-Ingen kommentar.
Hur som helst så har det gått så långt så jag har t.o.m. siktat mig in på ett skoterbyte allra redan (Trots mina ynkliga 13mil hittills med min egna, några fler mil kommer det till att bli tillsammans med Polaris_Snow innan bytet). :D
Nerdrevning pratade _night_stalker_ om.
Om det är nu vad som krävs för att maskinen inte ska slita ut remmar gång på gång, så är det ju inte precis något som hindrar mig från att köpa den!
Jag kan heller inte yttra mig så mycket om dessa maskiner med tanke på min låga erfarenhet av Artic-Cat. Men det ger väl med sig med tiden antar jag. Slutligen så vill jag tacka er alla för den information jag fått, och hoppas ni alla får en riktigt fortsatt trevlig dag! :)

PS. Har du en maskin som fortfarande ligger under garanti, så bör du ta kontakt med din återfösäljare och lyssna om det ev. finns några uppdateringar eller några garantiåtgärder som bör utföras innan säsongen kör igång på allvar. DS REM BYTE!! ;)
 
Last edited:

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
jag monterade shift assist kit och drevade ned den då remmarna bara höll ca 50 mil, efter nerdrevningen och monteringen av shift assist kit for inte en rem på 150 mil hade även en 51 mm matta