Har nyktrat till

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Jahapp, nu har man kanske nyktrat till och ska gå och skaffa sig en 4-taktare.
Dels för att slippa kolvbyten, dyra rembyten, 2-taktslukt.

har kommit till det stadium att fritiden ska ängnas åt roliga saker, och rappel och skruvning ingår inte i denna kategori.

Har tittat på en Nytro xtx av 2011 års modell.

Dessa levereras ju från fabrik med 44mm matta, men jag har lite funderingar.

Många har "gnällt" lite om chimsningen på xtx, gäller detta först och främst boggie dämparna? 85kg tung i skrivande stund :eyebrows:

Men 44 matta antar jag att en nerdrevning är att föredra, är väl vanligt med 2 kugg för att orginalkedjan inte ska behöva bytas, men man kanske ska rent av gå ner på mindre drivhjul åxå. maskinen behöver ju inte göra 150m

Är ett variatorkit att föredra, förslag på några bra?

hur är 365 att köra med efter leden gemtemot Rtx Se, på tanken med den uppvinklade boggien.

tacksam för svar av ni övriga som "nyktrat till":becky:

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
2 kugg bör räcka, Jobbigt att byta drivhjul då hastighetsmätare mm blir att visa fel. När det gäller variatorkit så brukar www.ulmerracing.com vara ett säkert kort. Ange skotermodell, matta, devning och körstil mm vid beställning så fixar han kittet utifrån dom uppgifterna.

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Har tittat på en Nytro xtx av 2011 års modell.:becky:
Har du kollat på den i verkligheten? Är ute efter en MTX av 2011, men de hade inte kommit för två veckor sedan, skulle dyka upp om någon vecka till enligt min handlare.