Helt ny och vill ha ngt att leka med i vinter.

Krulle

Ny medlem
7 okt 2013
4
0
1
Linköping
Har i flera år funderat på att köpa en skoter men det har aldrig blivit av, men idag så reggade jag mig här så nu kanske det kan bli av :)

Bor i Linköping så det kommer mest bli åka på sjöar åkrar och sånt, inga branta fjäll tyvärr ;)

Vad för ngt kan ni rekommendera mig att kolla efter?
Vad den drar / mil spelar mindre roll, ser hellre att den har
en bra konstruktion / skottsäker motor.

Och som sagt så bor jag ju rätt så långt söder ut så utbudet är ju inte jätte stort här nere tyvärr :/

Edit: Pris 20-30 helst om det inte finns ngt som är avsevärt bättre lite högre.
Bra andrahandsvärde är oxå bra om jag nu inte skulle tycka det är kul :)

Tack på förhand!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
För det priset hade jag satsat på en F7a, du kanske måste lägga till 2-3 tusen då men då har du en jävligt fin skoter som är i princip skottsäker motor på.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag håller med om en F7 men jag skulle vilja framhålla Yamahas skotrar. Missförstå mig rätt, jag hatar verkligen yamaha av hela mitt hjärta men jag tror att yamahas driftsäkerhet kan passa dig trots att alla yamahaskotrar är lika lättkörda som finlandsfärjor. Sök på SRX, SX viper och osv så kanske du hittar mysiga skotrar.

flexxo

Välkänd medlem
9 dec 2012
130
0
6
långshyttan
jag kan inte säga något om f6 överlag. men just den du länkat tänkte jag köpa förut, men hade inte rätt pengar då!
pratade om den skotern med ägaren och den verkar då vara riktigt fin och i bra skick.
Nu har jag fått tag i en f7 själv, annars skulle jag nog köpt dendär faktiskt!

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
En Fin F7 är inte helt fel som dom varit inne på tidigare annars finns ju Polaris Edge modellerna dom hade ju ganska fina motorer och ligger bra i kurs.