HELVETE CROSSFIRE 7

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
BYTTA TÄNDSPOLE OCH DEN GICK SOM EN DRÖM I CIRKA 5-7 MIL OCH NU IGEN VÄGRAR DEN VARVA ÖVER CA 6800 VARV. VARFÖR GÅR DEN INTE MER ?

HÅLLER PÅ ATT FÅ PSYKBRYT PÅ SKOTERN !

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
har haft jäkla problem med min ifjol med samma symptom, på min var det APV motorn som inte fungerade som den ska.
Kolla så portarna löper fritt samt att APV:n funkar till att börja med
Mvh

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Felkoder, övriga symptom?
Hur tar det stopp, hackar det eller "bölar" den?
Hur beter sig variatorn?

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Precis som ovan skriver, felkod? Här är en lista om du får upp :
1) throttle position sensor
2) water temp sensor
3) Intake air sensor
4)berometric air sensor
5) injectors
6) servo motor apv
7) constant flash hot

Släcker den stiften?
Har du mätt upp statorn?

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
inga felkoder eller någonting .. vajrar och allt är rätt .. börjar bröla och börjar gå på en cylinger om jag försöker komma över dom varven men släpper man lite så kommer andra cylindern tillbaka och den går kanon då ...

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
statorn är uppmätt förra våren då de började och då var värdena rätt . sätter man nya stift går den kanon ett tag . och den tar dåå så mycket soppa så de är HELT SJUKT ! limp mode ?

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Du kan "låsa" portarna i öppet läge för att helt utesluta dem, har du möjlighet att låna spridare av någon samt ECU?

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland

Vad jag hört om det där ,( Behöver inte vara så ) så kan det vara som ovan nämts av Undie ,spolen ! , den kan ev vara hel men geför hög spänning ut och då stryper den ner automatiskt och går i nödläge ,eftersom det skall ligga inom ett vist värde i spänningen , går den under elleröver det , så går den i nödläge , då spelar det ingen roll hur du försöker lura sytemet med låsa virar mm man kan hitta på .

Har du inte instrument och kan ohm och pik mäta och har allinfo blir det svårt , eller en verkstad med bra killar som kan det ! .

ake1

Rookie sledder
3 mar 2012
6
0
0
samma fel som jag hade. de var en gummislang på ca 2cm lång i bränslepumpen som inte var nog tät. byt den så går den igen.

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Högst upp på förgasarna finns det en slang ikopplad på vänster förgasare(sett fram i från). Följ slangen så hittar du soppa pumpen.