hemma djort dynhöjare

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Det är ett sådant sjuhelvetes drag i dom där maskinerna så man riskerar att åka av bakåt annars förstår du k-len!

mxz 6

Medlem
18 apr 2013
24
0
1
Piteå
Varför har du höjt dynan sådär?
kulle bara prova om jag kunde hitta på om man kunde göra en egen höjarsats men detta är bara ett prov har en annan höjare som jag ska prova till helgen o se om det blir bättre.
jag skrev för ett tag på detta forum men fick inget svart på hur man kan bygga sig egen höjare .
så ja tänkte då får man prova skälv
sen ska man se om man får tag på en rev dyna o se om man kan passa in den på xz chassit.

Last edited:

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Bästa sättet att höja dynan är att sprätta upp den och lägga dit mer skumgummi och sedan skala av den lite på bredden, sen sy ett överdrag

mxz 6

Medlem
18 apr 2013
24
0
1
Piteå
Bästa sättet att höja dynan är att sprätta upp den och lägga dit mer skumgummi och sedan skala av den lite på bredden, sen sy ett överdrag
jo sant de men när jag började med detta så tog vad jag hade hemma.
men ska prova mer altenativ o sen kanske du vet någon som har satt en revdyna på ett xz chassie kanske?
men som sagt det är undet uppbyggnad :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Finns några på detta forum som gjorde den lösningen när reven var ny, så det går. Vilka det var vet jag ej då jag inte hänger i ski-doo forumet.

För övrigt har du bara höjgt dynan bak. Vilket gör att den delen av dynan som du faktiskt använder (enligt mig), är lika låg som orginalet.

Som mongoloid säger så höjjer man en dyna bäst med att höjja den på ovansidan istället för undersidan.

Annars skulle jag nog rekomendera att du bygger en höjning över hela tunneln, så även tanken kommer upp, annars kommer det se dumt ut/ inte funka mot dynan. Men det krver ju att du modifierar konsoll/huv vilket inte är så roligt

Satsa på en rev dyna, och vad du än gör, bygg ingen fjortispall.

mxz 6

Medlem
18 apr 2013
24
0
1
Piteå
Finns några på detta forum som gjorde den lösningen när reven var ny, så det går. Vilka det var vet jag ej då jag inte hänger i ski-doo forumet.

För övrigt har du bara höjgt dynan bak. Vilket gör att den delen av dynan som du faktiskt använder (enligt mig), är lika låg som orginalet.

Som mongoloid säger så höjjer man en dyna bäst med att höjja den på ovansidan istället för undersidan.

Annars skulle jag nog rekomendera att du bygger en höjning över hela tunneln, så även tanken kommer upp, annars kommer det se dumt ut/ inte funka mot dynan. Men det krver ju att du modifierar konsoll/huv vilket inte är så roligt

Satsa på en rev dyna, och vad du än gör, bygg ingen fjortispall.
nä kan tro att det inte är skoj att mod konsol/huv men har hittat en rev dyna för 800kr så ska fara o kolla på den i dag.
men även om det är i dåligt skick så kan man klä om den svart eller nåt.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ska du ändå böka med att klä om den så är de väll lika bra att bygga om den du har. För med revdynan behöver du tanken också
Nja det går att passa in den med originaltank utan pyramid och revtank men det ser ut... Sådär.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Räknas även detta som "fjortis pall" k-len ? Rätt bekväm, bra fäste, dom rätta måtten och till råga på allt så finns den ju i olika färger :)

Information

Lila bänk med trä ben. Finns i flera färger.
Höjd 42 cm
Längd 80 cm
Djup 35 cm
999:-

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tycker inte det där klassas som fjortispall.

Ser väldigt snoffsig, elegant och sofistikated ut. Tofsar i styret så blir den ju jättefin. (läses med Montazami(?) röst)