Het V-Max 700

rokkan0

Medlem
6 mar 2006
12
0
1
söderhamn
Hej var uppe i fjällen förra veckan och min v max 700 -99 gick het och värme nöp och *****s,
bara en av dom kylarna som sitter under fotstegen blev varm. Och den började till slut läka.

Någon som har något förslag kan det vara vatten pumpen eller termostaten eller bara att en kylare frös. Väldigt tacksam för svar

Yamaha äger!!!

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
rokkan0 skrev:
Hej var uppe i fjällen förra veckan och min v max 700 -99 gick het och värme nöp och *****s,
bara en av dom kylarna som sitter under fotstegen blev varm. Och den började till slut läka.

Någon som har något förslag kan det vara vatten pumpen eller termostaten eller bara att en kylare frös. Väldigt tacksam för svar

Yamaha äger!!!
Om en kylare frusit så skulle ingen av dom bli särskilt varm iom att dom är seriekopplade så vattnet går igenom den ena och över till den andra, någon termostat tror jag inte det sitter på den utan termostathuset är tomt, en luftficka borde precis som frysning innebära att ingen kylare blir varm, det kan vara impellern i pumpen som är dålig så den inte ger tillräckligt.

Vad var det för snöförhållanden fick den tillräcklig kylning av snön?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
rokkan0 skrev:
Nej då det var mycke lös snö så det kan inte vara problemet
Kolla om det sitter en termostat (det satt ingen på den nya 97:an jag hade) om det sitter en så koka den i en kastrull å kolla så den öppnar som den ska annars tror jag på pumpen iom att ena sidan blev varm så måste det ha cirkulerat lite iaf.
Kolla också så inte någon slang kommit i kläm eller blivit viken