Hittat en Mxz 583 -96 ( behöver råd)

855

Medlem
13 dec 2010
24
0
1
Alvhem
Hej, jag har letat Mxz under julhelgen och har nu diskuterat med en firma som har en Mxz 583 -96:a som jag får hemlevererad till dörrn för 25500:-

Är det ett schysst köp, eller blir man råblåst? Kan förstå att de tar extra betalt då de har firma samt att jag gärna betalar lite extra för att få en maskin hemlevererad samt genomkollad.

Har sökt här på forumet och har förstått att det är mycket trevliga maskiner, men att man borde kunna få en bra nyare för det priset.

Ska prata mer med dem imorrn så det börjar bli brådis. :unsure:

Mvh.

855

Medlem
13 dec 2010
24
0
1
Alvhem
Ok, tack för snabba svar.
Ska se om de är villiga att gå ner ett antal tusen annars får jag väl vänta till våren och köra nästa säsong istället.

Mvh.

855

Medlem
13 dec 2010
24
0
1
Alvhem
Hehe K-len. Tro mig, jag kollar blocket varje halvtimme hela dagen för att inte missa ngn ny annons.
Problemet är ju att 97% av alla skotrar är är för långt för mig att hämta. :-(

Mvh.

855

Medlem
13 dec 2010
24
0
1
Alvhem
varför är det för långt? Inget körkort?
Jodå, det har jag. haft i 20 år faktiskt :)), grejen är att jag vill ha en lekskoter då vi har köpt hus och nu finns det några fina åkrar som ligger i träda runt huset, sen har jag lite skog bakom huset och mera åkrar. Så jag kanske kommer att köra typ 10 mil om året runt gården. Och som inflyttad jämtlänning till Göteborg så har jag ju toksaknat skoterkörningen.

Så ska jag hämta en skoter så är det bra om det inte tar mer än en heldag fram o tillbaka, då jag har fullt upp med både jobb och hus.
Sen är det ju inte ekonomiskt försvarbart att hämta om man kan få den hemlevererad för 1500-2000:-.

Mvh.

855

Medlem
13 dec 2010
24
0
1
Alvhem
Har nu pratat med dem, och jag får den för 19800:- om jag står för frakten själv.
Så egentligen blir det ingen skillnad på priset. Ska se om de går med på 20000:- ink frakt.

Mvh.