HJÄLP! byter motor i snopro 440in mot en f7 efi motor

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
tjena! håller på att hjälpa lille brorsan att byta motor i hans 04as snopro 440 mot en 06as f7 efi motor.

nu till problemet: styrstången tar i efi/förgasar delen på motorn!

nån som har gjort nått liknande bygge och vet vad ja menar och kan hjälp mig hur man fixar de så skulle de va jävligt snällt.

/andreas
 

snopro440-07

Medlem
13 jul 2009
10
0
1
Älvdalen
Irony doesn't work on the internet... :ciao:
Tjena, du kan göra 2 saker ena är att köpa stårstångkitt från en f5,f6 eller f7 eller så får du kapa eller svetsa om för på tex f6orna går styrstången lite snett till höger så sitter de en styrled där men på SnoPro 440 går styrstången rakt ner.:)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Tjena, du kan göra 2 saker ena är att köpa stårstångkitt från en f5,f6 eller f7 eller så får du kapa eller svetsa om för på tex f6orna går styrstången lite snett till höger så sitter de en styrled där men på SnoPro 440 går styrstången rakt ner.:)
Omöjligt.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
har fixat de där med styrstången nu va bara att vända på den(tackar camata för tipset)

så de blir inge kapa och svets.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Utveckla. Varför är det omöjligt?
Dels var det nästan omöjligt att förstå vad han menar i sin nästan skiljeteckenslösa text, men främst så är det omöjligt att få dit Firecatens design av styrning.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
ingen som har några bilder/förslag på nån snygg dragning/fixning på extra kylar?
Mest skyddat (alltså i tunneln, inte under fotstegen), snyggast (fortfarande i tunneln, "osynligt"), mest effektivt (utan större åverkan på maskinen) och nästan enklast (sånär som på F7-kylaren bak) är något i stil med detta.

De fyrkantiga rören ligger över mattans clips, så de är skyddade från ex. dubb.
De runda rörstumparna som står där svetsas fast i hitreändarna på de fyrkantiga rören så att de sticker genom tunneln och ut framför tanken.

F7-kylaren kan man skippa om man inte orkar med det.
Istället för den kan man leta rätt på ex. den bakre kylaren till SnoPron på ZR3-chassiet, som tydligen ska passa rätt fint på den bakre plåten av tunneln.
Alternativt knyter man bara ihop de fyrkantiga rören med varandra. (finns konstiga jänkare som gjort det genom att gå upp med likadana rörstumpar som i framändan för att knyta ihop med slang där bak.)