HJÄLP! Pro rmk 800 -12 går dåligt!

Empo

Medlem
27 feb 2013
10
0
1
Kiruna
Har en j***a problem med min skoter..

Den går bra på låga varv upp till 4400rpm. Och från 6000rpm och uppåt. Men mellan 4400-6000rpm bluddrar den, låter nästan som att den går på en cyl.

Någon här som haft liknande problem och kan svara på vad det är som spökar?

Tacksam för svar!!!!

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
Brorsan lämna in den hos polaris, precis samma problem. Kan va tps som spökar..

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Det har skrivits ex antal inlägg om dessa problem de senaste dagarna och det verkar vara blandade skurar gällande problemet, men majoriteten verkar ha problem med spridarna, mig själv inräknad.

Empo

Medlem
27 feb 2013
10
0
1
Kiruna
Har också lämnat in min på Polaris här i Kiruna. Dom skulle koppla in datorn.. Förhoppningsvis hittar dom ngt!

Jo läste att det var många som haft liknande problem.. Kan ju tillägga att har nästan nya spridare på den.. Dom har nog inte gått mer än 10-15mil.. Nå, får se vad dom kommer fram till på Polaris..

gribber

Ny medlem
3 feb 2011
4
0
1
Sundsvall
Jupp, hade exakt samma problem, efter justering av TPS gick den bra, sisådär en mil ungefär, sen var det samma sak igen.
Visade sig vara fukt i kabelstammen, efter byte av den har jag inte haft några fler problem, återförsäljaren hade bytt ett flertal, fukt letade sig in på flera ställen, åtgärdades bland annat genom att limma någon glipa i tunneln som dränkte tpsen som jag förstod det, ett annat problem var en oanvänd kontakt som satt under styret som även var riktad rakt upp där det fritt rann ner vatten, den är numera pluggad (efter bytet av rubbet då)

Dator gav diverse felkoder rörande tps innan

Empo

Medlem
27 feb 2013
10
0
1
Kiruna
Har fått besked från Polaris här i kiruna. Dom hittade ingenting när dom plugga in datorn.. Irriterande om nått!

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Det är väll limreser i kontakten till spridarna. som det hände för en annan här på forumet.

Empo

Medlem
27 feb 2013
10
0
1
Kiruna
Ska ta och rengöra tps:n och alla givare jag hittar med elektronikrengöring. Och kollar igenom allt annat.. Ska även kolla det där med spridarna..

A

AssaultRMK

Tänds motorlampan om du håller dig inom det varvtalet som den går dåligt på en längre stund?

Empo

Medlem
27 feb 2013
10
0
1
Kiruna
Nej, inte vad jag har sett. Och då borde Polaris här i kiruna sett det när dom koppla in datorn i torsdags.