Hjälmar med visir?

Halvliter2

Medlem
24 sept 2011
30
0
1
Finns det några hjälmar med visir som funkar på vintern nu för tiden?
Testade några för cirkus 15 år sedan men då fick man ju välja mellan att andas eller se...

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
köp en crosshjälm och ett par brillor till istället ;D du kommer bli så förbannad på en hjälm med visir så du kommer köpa en utan till slut. Ett het tips på skoterglasögon är 509 sinister kanske lite dyr men värd varenda krona !!! 800 kr på sno performance

Halvliter2

Medlem
24 sept 2011
30
0
1
köp en crosshjälm och ett par brillor till istället ;D du kommer bli så förbannad på en hjälm med visir så du kommer köpa en utan till slut. Ett het tips på skoterglasögon är 509 sinister kanske lite dyr men värd varenda krona !!! 800 kr på sno performance
Jo det är ju så jag kör, men när det är riktigt jäkla äckligt kallt så skulle det vara skönt med visir... Å helst en hjälm där man kan fälla upp hela fronten så man slipper känna sig så instängt på vårkanten när man bara vill åka runt å mysa i vårsolen. Men jag gissar på att visir och minusgrader fortfarande är en utopi. Ska vara med utandningsskyd osv då, men jag har ännu inte hittat något som gör sitt jobb och sitter som det ska.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag har en hjälm med visir (öppen nedtill) och har kört nedåt -30 med den. Utan mask men med halsduk och balaklava. Kör man sakta måste man fälla upp visiret, men med bara lite fart funkar det.

Crosshjälmen med goggles är jäkligt bra, särskilt på våren när det är varmt och solen lyser men är det kallt/mörkt kör jag visirhjälmen.

APPE

Medlem
1 jan 2000
40
1
8
Boden
det finns bara ett alternativ modular /modular II den funkar i alla lägen med och utan glasögon den är inte gratis men den är värd alla kronor o är man inte BRP fantast så är det lazer som tillverkar den men den blir dyrare då eftersom alla tillbehör ingår inte från lazer hafden i över 10 år o skulle inte byta den mot nått annat om man vill ha den hjälm typen