Hjälp bestyckning re 600 -07

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
tjena
hur ska jag ha min re bestyckad?
för min böar till när man trycker fullt på låga varv, och kommer sedan igen.men på ca 5000 och när man trycker fullt så går det bra. det sitter 390 i nu på huvud och det tycker jag redan är på tok för stort när vissa kör på 350.
hur har ni era bestyckade?
kan även tillägga att när man vrider på choken på halv så svarar den hur bra som helst på fullt, men dör på låga varv...

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
den är fortfarande lika på full gas :p att den böar till och drar sedan på som satan, men annars går den hur fint som helst :)

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Förmodligen tätt/täta lågfartsmunstycke(n).. org. är 17,5 ,org högfart är 380
När du rengör förgasarna så ta lös och inpektera insugs gummina Noggrant då dom vill ha en tendens att spricka vilket leder till tjuvluft..

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Jag kör 380 högfart och 17,5 låg men ska prova byta till 20 på lågfarten för att jag hört att rotax kan vara lite snåla på lägre varv...
Men har kört såhär sen skotern va ny dvs 150mil utan skador... men ska prova 20 iaf :)
Har hört många som bestyckat ner högfarten något så kan tänka mej att det går bra att gå ner 1 eller 2 steg utan problem..
Bara att kolla stiften om man byter...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Min har 360 på högfarts och jag har typ samma problem som dig halvtaskigt på låga men efter 5000rpm går den som en gud. Har nyss rengjort mina munstycken så man får väl se. Du kan ju kolla bränsle skruvarna också.

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
ok :) men jag ska testa med 20 på låg idag och kolla om det blir bättre :) håller med om att över 5000rpm går den jäkligt bra! :D
men kör du på havsnivå? :p

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Kör bara havsnivå... men rengör förgasarna grundligt samtidigt som du byter, kolla även gummin.
Har du kollat in länken jag gav dej?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
satte i 20 på lågen nu, och justerade bränsleskruvarna. men den vill fortfarande dö till när man trycker fullt och åker i 10 km/h. kollade på stifterna, och dom va bra mörka, ska jag bestycka ner på högfarten då?

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
370 sitter i nu :p men blir inge bättre :( jag vet att den får för mycket soppa när jag trycker fullt.... kan jag skruva in bränsleskruven lite? eller vad händer då?

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
jag har bränseskruvarna 1,25 varv ut
kan det vara reedventilerna som spökar? eller som stridsanka sa avgasportarna? kollat dom?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Justera ner bränsleskruvarna till att börja med. Kolla avgasportar och eventuellt läkage på avgassidan

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
glömde skriva i förra inlägget att jag har gjort ren och kollat portarna. men jag ska testa skruva in bränsleskruvarna lite :)

Edit: va ut och justerade bränsleskruvarna till 1,25, ingen skillnad. men den går ju fullt ut när den har stått en stund på tomgång, eller om man har choken på. alltså så måste det sitta igen någon stans eller?

Last edited:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vart ska nålen ligga orginal? Är uppe i fjällen nu med 360 huvud och. Sänkt nålen. Ska justera lite på bränsle skruvarna också för den går lite snålt på låga. Fick soppa torsk idag ca 4a liter milen går bra som fan på fullgas men fett på mellan där av nålen. Tror att dom ligger rätt så bra orginal men nålen ska sänkas. Sen så går den som en dröm med 51s kammar i snön.... trots pps boggie