Hjälp! blöddrande skoter....

phazer_for_life

Aktiv medlem
14 nov 2007
50
0
1
Hej! Jag har en yamaha exciter II sx 93.. när jag har kört i ungefär 40 min och skotern går tungt (djupsnö, etc) så börjar skotern att blöddra, och dör vid full gas...

Jag har hört att det kan vara el-fel, nån packinings grejs:hmmmm: och bränsletillförsel problem.. men vet inte riktigt vad problemet är..

någon som vet, eller har liknande problem?? Tack på förhand :) /Tobbe

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Gamm-excitern min börjar blöddra och kväva sig själv vid körning i djupsnö för att det blir för mycket snö mot utblåset under skotern. Lätt fixat med en liten bockad plåt.

Har felet uppstått av sig själv eller har det uppkommit efter att du skruvat med något?

Excitern min är även känslig för snö i boggin och vill gärna stanna om det packas i för mycket.

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
hej

tror inte den är så sugen att gå tungt och på låga varv, den går nog varm i viss mån + får för mycket bränsle, prova ändå att choka när det börjar komma så kanske du märker om det blir bättre/sämre, annars fr du vila den en stund och sen köra igen, går den bra då såborde kylaren få en översyn, ny vätska , blåsa systemet osv...

vikk3_

Ny medlem
24 sept 2007
4
0
1
kiruna
kan ju vara så att bränsleslangen ligger vid motorn och blir varm, då ångas bensinen i slangen.... sen kmr jag ej ihåg resten...:p