hjälp förbrukning rmk 900

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
körde idag så trippmätaren visade 14.3 hadde full tank ca 40 liter då jag for då jag kommer hem och kollar i på mätaren är det två sträck kvar körde då ner en pinne i tanken och ser att det är ca 1 dec kavr i tanken vet inte hur mycket det nu kan vara men inte mycket.

alltså trippmätaren visade XXX14.3 kan ju inte ha tagit nästan en hel tank på det hur justerar man förbrukningen

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Om du justerar ner bensinförbrukningen kommer den inte att ha samma effekt och då är det ingen idé att köpa en 900?

Satsa på en 550 nästa gång dom tar bara 1 liter milen...

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
tankmätarna visar jävligt fel på på rmk/fusion, är ca 10 liter kvar i min när den visar tomt. får iaf aldrig i mer än 29-30 liter när min visar på tomt. min fusion går det att köra på runt 2 liter milen om man bara åker led, normalkörning så drar den ca 3 liter milen så om du kom 14 mil på en tank så är vell inte det så konstigt elller? ca 2.8 liter milen är vell inte så mkt

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Varför skulle du få mindre effekt för att du bestyckar ner den ? Snarare tvärtom att en rätt bestyckad 2t ger mer effekt. Normalt så brukar dom flesta skotrar ha en rätt så "fet" bestyckning för att minimera risken för haveri. Kompisen sänkte förburkningen på sin RMK 900 rejält med ombestyckning. Oftast är dom bestyckade fett på lågfart och mellan så du ska slippa haveri när du hållt fullt över sjön. Och att en 550 skulle ta 1 liter milen ha ha .. den var bra :)

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
alltså är ju 1.4 mil det jag skerv 14.3 är det som står på trippen men 3an är bakon den fasta punkten på mätaren den som mäter hundra meter så det borde då bli 1.4 mil eller