hjälp f7 tänder bara till.

hejhej

Medlem
26 okt 2012
36
0
1
hejsan har ett problem. körde in skotern nu i våras och nu då jag ska starta den så tänder den bara till för att sedan dö. de ända jag har jort på den är att jag förlängde elkablarna till hel/halv lyse vid montering av styrhöjjare. men börjar fundera på om dom har nån samman koppling med något annat i elsystemet. tacksam för svar /emil

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
hade en f7 där bränslepumpen hakade upp sig. Prova köra den baklänges med ett 9v batteri. funkade för mig :)

hejhej

Medlem
26 okt 2012
36
0
1
får i gång den nu om jag håller lite gas men måste pumpa gasen för att hålla den vid liv. och den går inte fint i gången. tänkte om de finns nån typ av dödare vid gashäng som man skulle kunna kolla upp ?

hejhej

Medlem
26 okt 2012
36
0
1
va ner å kikade lite. tog bort själva tumgasen och inne i den så hittade jag en givare av nått slag med en knapp på. om jag höll den inne så rusade skotern upp i varv. är det nån typ av dödare om gasen eller nått hänger sig? tacksam för svar. och den dog då jag släppte

puttedyk

Välkänd medlem
6 mar 2008
714
3
18
Öregrund /Orsa / Umeå
det sitter en brytare i gashandtaget. gashäng funktion. om du justerar längden på gasvajern.
så det blir mer glapp så tror jag det ska fungera.
mellan den rörliga delen och den fasta delen på gashandtaget. skall det vara ett glapp på 0,8 till 1,5 mm tror jag det skall vara.