Hjälp! lagerbyte sekundäraxel variatorsida

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Är så att jag behöver hjälp med hur man effektivast kan byta lagret på sekundäraxeln som sitter bakom sekundären. Det är en MXZ 583-96 de gäller.

Är garanterat inte bytt på 10år. Har spräckt lagerbanan och fått bort de, men nu är de så att den delen av lagret som sitter pressat på axeln sitter där de sitter och vill inte lös. Sen sitter de som en hylsa där med som de sitter två insex skruvar i bakom själva lagret. fått bort en, men då är de en kvar som är av halvägs in så de går inte skruva ut.

Hur ska jag få bort den delen av lagret och vad heter de lagret som skall sitta där med en hylsa på som skruvarn sitter i?

Tacksam för snabba svar

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Borra bort skruven sen ta ett långt järn och stå på växellåds sidan och försök slå ut den från axeln. Bytte förra året det lagret kosta över 500:- hos ski-doo

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Med nå hemma byggd avdragare om inte ski-doo själv har nån just för sånt. lager ringen sitter på andra sidan en plåt och det är litet hål man får inte in en vanlig avdragare.

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
äger inte ens någon avdragare, men man får väl kanske bygga en:p De sitter som lite dumt de där, men de lär nog gå på något sett. Ni ha igen aning om vad lagret heter mer specifikt?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Har köpt lagret nu, men har stött på problem nu vid montering. det tar stopp vid typ en midja som lagret skall över och in i lagerhållarna. hur skall jag få över lagret? är kanske knappt en mm större där lagret skall över. hjälp tack? kostade mig 140kr