hjälp! lynx finlandia glx

lynx-jonte

Medlem
14 nov 2010
26
0
1
hej någon som vet vad det kan vara för fel på min lynx finlandia den går 10 sekunder och sen dör den. verkar som den inte får bensin för när man pumpar på flödaren är det inget motstånd men om man pumpar ett tag så kommer det motstånd:hmmmm2: vad kan det vara för fel? jag är ju grymt åksugen så skulle vara tacksam för svar:cool:

lynx-jonte

Medlem
14 nov 2010
26
0
1
jag gjorde rent soppa pumpen men jag får testa att byta soppa slangar och göra rent tanken någon dag. nån som har haft samma problem? är riktigt sugen på att köra tacksam för svar:D

Team Char

Välkänd medlem
4 mar 2009
120
0
6
Ske-hamn
Kolla så att soppa pumpen funkar som den ska kan vara vakum slangen som läcker eller att membranen i pumpen är dåliga

lynx-jonte

Medlem
14 nov 2010
26
0
1
jag tog i ser pumpen och gjorde rent den men jag såg ingenting får nog beställa en ny sådan någon dag. tack för ditt svar:D

lynx-jonte

Medlem
14 nov 2010
26
0
1
dog ur motorn och den va full i bensin så jag tog bort bensinen sen stoppade jag i motorn och remmen till fläkten hade gått av så jag satt dit en ny sen bytte jag bensin pump och bensin slangar. första provstarten gick skit bra den startade på andra rycket men när jag hade åkte jag 60 meter sen ställde jag i från mej den. en dag senare var den svår startad och jag kom 8 meter sen dog den. jag tog ur stiften och det rann om dom, vad kan det vara för fel?

lynx-jonte

Medlem
14 nov 2010
26
0
1
den fick för mycket soppa så den surade. stiften rann det av så jag ställde ner soppan och bytte stift. fan vilken maskin!!