Hjälp med 600 SDI -05!

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Jag har en Enduro 600 SDI -05 och jag måste kolla om jag har fel på sensor som sitter i slutljuddämparen! Är det någon som vet vad det är för ohm tal på denna pryl? Om inte så kanske det är någon som kan vara snäll och mäta sin så jag vet att det stämmer, det är bara att lossa kontakten strax ovanför sensorn och ohm mäta på stiften som sitter där!
Tack på förhand!

/Mvh Martin

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Avgastempgivaren (EGTS) skall ha olika Ohm-värden beroende på temperaturen. T.ex vid +-0 grader skall du få ca 201 Ohm och vid +25 grader skall du få ca 220 Ohm.

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Ok, jag fick ca 192 ohm vid ca -7 grader så den lär väl vara hel! Min motorlampa blinkar ju som sagt, någon som vet var jag ska leta?

/Martin

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Denna ska vara aktuell
Lossa och tryck ihop kopplingarna efter lite kontaktspray, slarvigt hopsatta kan de ge fel signaler

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Ok, den tabellen var bra! Men jag kom på att det sitter väl en i luftburken också..har tagit bort luftburken utan att lossa den kontakten förut (vísste inte att det satt en där) , så jag kan mycket väl ha dragit sönder den!!!

/´Martin

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
ATS=Air Temp Sensor sitter ju i insugningsdämparen i en gummiinfattning så har du tur har hela "klumpen" lossnat och då är det ju bara att trycka tillbaka den.

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
38
Leksand
Fått någon klarhet i blinkandet?
Har problem med min -08 att lampan blinkar lite då och då. Kan gå 10 eller 30sek mellan varje blink. Den dör också någon millisekund vid hårda islag.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Fått någon klarhet i blinkandet?
Har problem med min -08 att lampan blinkar lite då och då. Kan gå 10 eller 30sek mellan varje blink. Den dör också någon millisekund vid hårda islag.

Låter som att du har något jordfel eller glapp någonstans.

Dagens maskiner mår bra om man vid service lossar allt i relä, kontaktväg, blåser på lite kontaktspray och sedan återmonterar allting ordentligt.