hjälp med 600 sdi -08

slynex

Medlem
9 dec 2008
8
0
1
undersåker
Tjena.

MIn rave 600 sdi -08 stryper sig själv när den blir varm?? känns som de blir fel bränsle/luftblandning, kan de ha nått med luftburken att göra??

Tacksam för svar..

öl åt folket:beer:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.280
85
48
Övik
Går den så varm att lampan lyser? Isåfall är det därför den stryps

Några modifikationer?

Det är ju garanti kvar på den skotern så det är väl mest bara att vända sig till ÅF, svårt att hålla på med SDI system själv...

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Går den så varm att lampan lyser? Isåfall är det därför den stryps

Några modifikationer?

Det är ju garanti kvar på den skotern så det är väl mest bara att vända sig till ÅF, svårt att hålla på med SDI system själv...

Dom har fullt upp hos närmsta åf till sista januari sa dom när jag och slynex var in idag och hörde med dom(kan även tillägga att det lyste inga lampor)

slynex

Medlem
9 dec 2008
8
0
1
undersåker
den blir inte överhettad. men när den blir körd ett tag så går den inte.
då får man stanna och vänta ett tag, och fixa lite med luftburken så går den ett tag igen. allt började med att jag bytte rem.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.280
85
48
Övik
Fixa lite med luftburken? Vad exakt innebär det?

Sitter ju 1 givare i varje luftburk, 1 i sidokåpan och 1 i den bakom förgasarna. Kan ju antingen vara fel på nån av dom eftersom du säger att felet går till sig om du håller på lite där? Eller så är det något helt annat och bara en tillfällighet att det går till sig iom att du väntar en stund.

Jadu, pröva byta stift som en föreslog. Annars är det nog bara att lämna in den, måste ju gå på garantin?? Har dom inte tid förrns sista januari vill dom väl inte ens ha dit skotern din.. Närmaste åf förutom den slöfocken?

slynex

Medlem
9 dec 2008
8
0
1
undersåker
ok den i sidokåpan har jag inte lagt märke till så den kanske har lossnat..
ska kika lite på den. ska kolla stiften åxå, blir det inte bättre blir de verkstan.. tack för hjälpen.:beer:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.280
85
48
Övik
Hur långt haren gått? Kanske är dags att rengöra spjällhuset, brukar bli skitigt rätt fort på SDI'er.

slynex

Medlem
9 dec 2008
8
0
1
undersåker
den kontakten som du mena är väll den bakom första burken och den visste jag om, den på burken bakom förgasarna har jag aldrig rört.

den har gått 95-100 mil. ska ändå in på service snart men skulle vilja fixa de innan lovet. har en kompis med en likadan han har inte haft problem alls.