Lynx Enduro 600sdi -05
Hade först problem med tomgången och hittade felet som berodde på de värdelösa original insugsgummina. Bytte gummina och skotern gick riktigt fint, hann ca 1mil då skotern nyper. Var över en sjö med mycket snö på i ca 140kmh och vid inbromsning som det hände.
Plockade lös stiften och ser att den gått snålt för dessa är vita. Plockade upp och såg som befarat att kolven har nypit fast i cylindern, som tur är har inte nicasilen farit så håller på att ta bort aluminiumresterna från cylindern nu. Kollade på axeln till oljepumpen och den rör sig med gasen men har däremot lite klen fjäder för att dra tillbaka den. Men detta gör ju enbart att den får för mycket olja och inte för lite.
Problemet är att jag inte vet varför den nöp. Någon som har nått bra tips? Vad kan jag felsöka eller ställa på en insprutare som gått för snålt?
Tack på förhand
Hade först problem med tomgången och hittade felet som berodde på de värdelösa original insugsgummina. Bytte gummina och skotern gick riktigt fint, hann ca 1mil då skotern nyper. Var över en sjö med mycket snö på i ca 140kmh och vid inbromsning som det hände.
Plockade lös stiften och ser att den gått snålt för dessa är vita. Plockade upp och såg som befarat att kolven har nypit fast i cylindern, som tur är har inte nicasilen farit så håller på att ta bort aluminiumresterna från cylindern nu. Kollade på axeln till oljepumpen och den rör sig med gasen men har däremot lite klen fjäder för att dra tillbaka den. Men detta gör ju enbart att den får för mycket olja och inte för lite.
Problemet är att jag inte vet varför den nöp. Någon som har nått bra tips? Vad kan jag felsöka eller ställa på en insprutare som gått för snålt?
Tack på förhand