Tjena! håller på att bygga om skotern lite nu under sommarn inför vintern. Det är en Ski-doo MXZ 583-96, men med en 670 motor i. Då är det så att jag ska Förlänga boggin min från 307 till 345. Men då är det så att jag har ett par gamla boggiskenor som är knäckta vid främre boggihjulet, men tänkte då att man kunde kapa av dom i bra längd så man får med den bakre delen och bulta fast på dom skenorna som jag har nu så man får med allt utan att man måste beställa förlängare. Hade tänkt att slänga dit en 44matta med och byta till 8kuggs non-slip drivhjul och dreva ner ett kugg.
Nu till min fråga:
Är det något som kan funka med förlängningen eller är det bara dumt att ens testa?
Hur är matterna från Rinab? Tänkte kanske beställa en 345*38*44 i såna fall.
Hur mkt kan man måste sänka ner infästningen för boggin bak för att få dit en 44matta utan att borra om fästet fram? Har ca 1 cm kvar nu med 38matta innan den tar i kylarna
Tacksam för snabba svar och tips. Skicka gärna med bilder och mått på hur långa förlängningarna skall vara och hur ni har monterat dom:nuts:
//Magnusson
Nu till min fråga:
Är det något som kan funka med förlängningen eller är det bara dumt att ens testa?
Hur är matterna från Rinab? Tänkte kanske beställa en 345*38*44 i såna fall.
Hur mkt kan man måste sänka ner infästningen för boggin bak för att få dit en 44matta utan att borra om fästet fram? Har ca 1 cm kvar nu med 38matta innan den tar i kylarna
Tacksam för snabba svar och tips. Skicka gärna med bilder och mått på hur långa förlängningarna skall vara och hur ni har monterat dom:nuts:
//Magnusson