Hjälp med ZR 600EFI Greenclicker -98

StarvinMarvin

Medlem
9 jan 2009
16
0
1
Botsmark
Tjena! idag va vi ute på tur me tjejens maskin. efter ca 30min så började den gå riktigt kasst.. så fort man körde mer än typ 20 så dog den.. beter sig precis som om den inte får åt sig soppa. kör man sakta en stund så kan man trycka på några sekunder sen så går den men sen vill den dö igen.. Går mkt bra på tomgång men så fort man gasar på så är det som inte soppan räcker till. vi har haft lös bränsleslangen från spridarna och pumpen pumpar iallafall fram soppan.
vi har haft lös spridarna och kollat silarna o dom såg då bara bra ut. har inte hittat något som ser udda ut (är dock inte alls van med EFI)
Snälla hjälp oss med vad det kan vara. Har en tjej som inte är allt för nöjd :(

Tack på förhand // Mathias

StarvinMarvin

Medlem
9 jan 2009
16
0
1
Botsmark
Men det lät nästan för enkelt :p borde den inte vara heldöd då?? för den går ju som sagt bra på tomgången och om man kör sakta.. men det är efter man gasat på lite som den börjar dö.. men återhämtar sig om man släpper gasen till tomgång igen

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Min zr betedde sig exakt så där när min stator havererade sista gången.
Du kan mäta upp den själv om du vet vad det ska vara för motstånd.

StarvinMarvin

Medlem
9 jan 2009
16
0
1
Botsmark
Nu har jag testat koppla ur stoppknappen vilket tyvärr inte gjorde nån skillnad.. Statorn är bytt av förra ägaren.. dom brukar flyga efter 800mil men denna nya har gått ca 50 så tror inte det är den.
men då tycker jag att det borde vara på samma läge på gasen som den dör.. för nu är det ungefär som om du fyllt upp koppen på en förgasarmotor o när du gasar på så går maskinen tills koppen e tom osså sen tar det en stund innan den fylls upp igen.. ungefär så upplevs maskinen. gillar inte EFI :p så mkt enklare me en hederlig förgasarmotor :)

Ratic

Aktiv medlem
29 dec 2007
90
0
6
Trehörningsjö/Mjösjöby
Jag hade ett liknande problem på zr:en jag ägde, den gick perfekt upp till 5-6000 varv sen tvärdog den tills man släppte gasen, när den gick ner på tomgång började den gå bra igen...

Det visade sig att ett av bränslefilterna i tanken hade lossnat och sedan hade det åkt in ett skräp i bränslepumpen, så den fick för lite bränsle.

Carro_barro

Medlem
5 jan 2010
10
0
1
Det är jag som är flickvännen i ämnet, och vill bara meddela att allt inte var så jävligt som man kunde tro. Skit i tanken var problemet, och nu spinner kissen som bara den. Underbart skönt när man redan börjat se 1000 lapparna till en ny stator försvinna.

Hoppas att detta kan ge lite hopp och råd åt er som har liknande problem.

Mvh Caroline