har nyss införskaffat en zr700 -99 som går fruktansvärt dåligt på låga varv, (upp till 5000) och beter sig allmänt underligt!!
misständer!
tändstiften är blöta men skotern slutar misstända och går bättre och renare på choke!!?? något vanligt om den drar vatten?? har ej hunnit köra den mer än 1km vid köp (provsväng).. så jag vet ej om den drar vatten.
det som är kollat är!!
sprutat startgas överallt för att hitta tjuvluft. helt tät nu...
bytt packbox vevaxel variator sida. drog tjuvluft.
bytt packbox vattenpumpsaxel. drog tjuvluft genom dreneringshålet till vattenpumpen.
förgasare kollade=rena och fina.
kollat nödstoppar, inget fel, men rycker man ur kabeln till spjälläges givaren så går skotern likadant som tidigare??
även dragit ur kontakten nere vid tändplattan (svart med fyra kablar) utan skillnad.
tar man bort jorden till tändplatta och cdi box medans skotern går blir det ingen skillnad då häller.. går lika dåligt som vanligt.
7kg i komp på bägge cylindrarna (varm som kall) ingen skillnad.. för lite??
teorier..
cylinderfotspackning??
packbox mellan cylindrarna på vevaxeln??
ni får ursäkta om jag skrivit sulligt men skulle värkligen uppskatta om nån kunde hjälpa mig med detta fel... blir snart gråhårig av felsökning!!
misständer!
tändstiften är blöta men skotern slutar misstända och går bättre och renare på choke!!?? något vanligt om den drar vatten?? har ej hunnit köra den mer än 1km vid köp (provsväng).. så jag vet ej om den drar vatten.
det som är kollat är!!
sprutat startgas överallt för att hitta tjuvluft. helt tät nu...
bytt packbox vevaxel variator sida. drog tjuvluft.
bytt packbox vattenpumpsaxel. drog tjuvluft genom dreneringshålet till vattenpumpen.
förgasare kollade=rena och fina.
kollat nödstoppar, inget fel, men rycker man ur kabeln till spjälläges givaren så går skotern likadant som tidigare??
även dragit ur kontakten nere vid tändplattan (svart med fyra kablar) utan skillnad.
tar man bort jorden till tändplatta och cdi box medans skotern går blir det ingen skillnad då häller.. går lika dåligt som vanligt.
7kg i komp på bägge cylindrarna (varm som kall) ingen skillnad.. för lite??
teorier..
cylinderfotspackning??
packbox mellan cylindrarna på vevaxeln??
ni får ursäkta om jag skrivit sulligt men skulle värkligen uppskatta om nån kunde hjälpa mig med detta fel... blir snart gråhårig av felsökning!!