Hjälp mig att hitta rätt skoter! Touring

eops

Medlem
25 nov 2014
12
0
1
Hudiksvall
Hej!
Lynx Cobra Grand Touring -92 är detta nått att ha tro?? Jag ute efter nått som man kan åka två på och kostar max 15000, den ska funka på både led och och köra lite ospårat med (vilka krav jag har!)
Jag har hittat en Arctic Cat panther 440 mounten-cat -90 den har gått ca 600 mil enligt ägaren och mätaren... vad tror ni om den? eller kom med förslag åt mig.

Last edited:

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Sv: Hjälp mig att hitta rätt skoter!

Ska ni åka bekvämt två och åka mycket så skulle jag nog rekommendera att sträcka ut budgeten till 20 000:- så kanske ni får något från det här årtusendet i alla fall.

Polaris var rät bra på att göra skotrar som faktiskt även gick att köra i snön på mitten av 90-talet men yamaha, ski-doo och Lynx kapprustade om ledräsers... Nu vill alla ha lössnömaskiner men på 90 talet ville alla köra fort på led och sket i om de gick att köra i lössnön med dom.

Så tyvärr är det i princip bara arbetsmaskiner som går bra i lönssnön från den tiden.

I slutet av 90-talet / början av 2000 så började dock folk ställa krav på att de även skulle gå köra i snön med skotrarna igen.

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
Sv: Hjälp mig att hitta rätt skoter!

jag rekomenderar Polaris widetrack eller supertrack båda har hög låg back växel och dubbeldynor, skillnaderna är att wide traken är något kortare men har bredare band och att den är vätskekyld mendans super tracken är lyft kyld och lite längre men smalare matta. dom ligger på runt 55 hästar så dom är billig att försäkra går bra att åka led med och lössnö. och dom kostar mellan 10-15 tusen