Hjälp!!! no slip montering

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Tja
köpte ett par brp no slip till gammel lynxen av en firma norrifrån
sa att jag skulle ha till 32 mm sexkant axel.
när dom kommer är det 26mm i sexkanten! varpå jag ringer och frågar om det verkligen kan vara rätt och får till svar att det är bara att pressa på!!
va faan det skiljer ju 6mm det kan ju inte vara att bara pressa på?
men han hävdar det!
problemet är att om jag tar av mina gamla och inte får på dom nya så har jag inga drivhjul längre.av den annledningen så vill jag inte prova.

ÄR DET NÅGON SOM VET OM DET FUNKAR?????

MVH Stefan

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
6 mm känns lite i överkant....går ju å pressa på mycket, men över en halv cm.....nej, jag skulle inte ha testat.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tycker du ska ringa dit igen och ifrågasätta en gång till. Du har ju ångerrätt också om du nyss har köpt den.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
när jag pressa mina drivhjul va va dom 26 och axeln 27 och de va perfekt. de ska inte vara mer än 1,5mm passning på sexkantaxeln.

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
jo jag får nog riga och be att få retunera dom!

tyvärr verkar det som om det inte är den mest seriösa säljaren då han enbart svarar när jag ringer från ett nytt nr:eek:h:

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Jo ska försöka få tag på honom i morgon!
beroende på hur det går så kanske jag lämnar ut namnet på firman sen.
grunnade ett tag på att ta ur dom till rätt mått,men jag vet inte om jag har tid och ork till det,måste ju bli skapligt rak också:wondering:

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Hej igen!
eftersom säljaren sa att jag skulle prova pressa på dom så gjorde jag det!
det gick att göra det men det gick TUNGT och axeln formligen hyvlade sig igenom drivhjulen,och snett blev det!!!!!!!
hoppar nog 3mm samt vindar lika mycket!!!
jag ringde säljaren och trot eller ej han svarade.
talade om vad som hänt och bifogade en bild.
han säger att han ska leta efter allternativ och ringa i morgon så vi får väll se

Attachments

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Inte bra....montera inte detta, för då lär dina lager gå sönder fort.
Vilken handlare har sagt att du ska montera hjulen?

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Hej
så här blev det!
säljaren slutade svara i telefonen!
jag började forska lite på nätet sökte på alla namn och telefon nr som hade samband med säljaren, dom har gjort en film som ligger på you tube där dom presenterar sig efteråt.
så då gick det att spåra fler personer.
fick tillslut tag på ägaren som visade sig vara sjukskriven säger han!
men efter den kontakten gick det lite lättare,men tid tog det !
fick tillbaka mina pengar och en uppsättning nya orginal drivhjul,eftersom dom inte fick tag på några non slip till 32mm axel.

men jag avråder besämt att handla av en kille som heter R*bin på Sn*w-fl*kes långt uppe i norr

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Hm, knepigt. Jag har köpt både matta, no-slip och slp pp av dom och det gick smidigt och bra. Beställde först svarta skidor men ångrade mig när jag fick dom och ville ha vita istället. Ringde och fick byta utan problem, tog nog bara 5 dagar så hade jag nya vita med bussgods. Synd om de strular för jag fick bra priser på sakerna.

GP292

Aktiv medlem
16 dec 2011
56
0
6
Kussjö
annars är det inga problem att pressa tillbaka orginal drivhjul. och man märker ganska fort om det är för trångt, det går relativt lätt, funkar att pressa med en gängstångspress tom.