Hjälp om sdi, shift, 500ss?

Berrabus

Välkänd medlem
5 okt 2008
150
0
6
Kiruna
Hej, jag tänkte köpa mig en summit 600 sdi och har hört att många har problem med just sdi.Är det nåt att satsa på? Eller ska man satsa på en rmk shift 155'' med insprutning? Eller en summit 500ss -09 men jag tror att en sådan tar mycket bensin?
Vilken av dem har minst problem och vilken drar minst bensin utav dem?
Ge eventuellt förslag på andra mountain skotrar.

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Räcker det inte att starta en tråd om en sak? Men för att besvara frågan så tror jag att sdi-motorn går billigast. Vet inte vad du menar att många har problem med dom. Tycker det verkar vara en bra motor. Varför tror du att 500ss ska ta mycket bensin? är ju bara strax över 100hk i den å då bör den inte ta så mycket. Oavsett vilken av maskinerna du väljer så blir du nog nöjd iaf.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det ända jag har läst mig till som ska vara ett problem med SDI motorn är att den har en tendens sluta gå till och från när det guppar ordentligt. Men detta är inget som jag själv lan bekräfta så fråga någon racerkung som äger en SDI motor.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Att den dör har jag för mig beror på bensinpumpen och var ett bekymmer på dom tidiga sdi-motorerna. Jag är inte helt hundra gör en sökning så finner du nog svar. Jag köpte mig en summit 600 sdi -08 i somras och är inte rädd för några bekymmer så handla du....

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
har då kört summit 600sdi i vinter nu å de enda lite dryga var att den kunde till å dö när man legat på fulla varv ett ta (uppma fjälle) då fick man ta om på gasen. detta hände 3ggr på en säsong men ändå lite drygt när man vill högst. dock de där me att soppapumpen ska ha lagt av i guppiga leder har varken jag eller några av mina kompisar som kör sdi vart med om