Då har min gamle far uppdaterat till en Phazer mtx 2008.
Så långt allt bra, men...
Nu när snön fallit visar det sig att den är (enligt honom) nästan omöjlig att köra. Det är ca 30 cm snö på sjön och han beskriver det som att sitta i en kajak och första vurpan är ett faktum.
Jag tror jag vet vad ni tänker nu: "Det är ju en mountain, den är inte vinglig den är smidig." Men, det är inte det utan att den faktiskt inte går att köra.
Han har hittills inte kört fortare än 50kmh. (Och det är inte likt honom...)
Han upplever samma sak på led.
Bakre boggiedämparen är nyrenoverad men fjädern är på mjukaste. Fjäderspänningen fram är nästan max, kan det vara en orsak?
Skidorna har lite toe out. Framvagnen är lite glapp men inte farligt.
Hur har ni ställt in boggie och framvagn?
Några andra idéer på vad det kan bero på?
Jag sitter vid kusten och han är i fjällen utan internet så jag försöker hjälpa honom över telefon.
Har själv aldrig ägt en Yamaha så har ingen erfarenhet själv.
Detta faktum hindrade mig inte från att rekommendera denna maskin till honom.
Tacksam för input i denna fråga!
Så långt allt bra, men...
Nu när snön fallit visar det sig att den är (enligt honom) nästan omöjlig att köra. Det är ca 30 cm snö på sjön och han beskriver det som att sitta i en kajak och första vurpan är ett faktum.
Jag tror jag vet vad ni tänker nu: "Det är ju en mountain, den är inte vinglig den är smidig." Men, det är inte det utan att den faktiskt inte går att köra.
Han har hittills inte kört fortare än 50kmh. (Och det är inte likt honom...)
Han upplever samma sak på led.
Bakre boggiedämparen är nyrenoverad men fjädern är på mjukaste. Fjäderspänningen fram är nästan max, kan det vara en orsak?
Skidorna har lite toe out. Framvagnen är lite glapp men inte farligt.
Hur har ni ställt in boggie och framvagn?
Några andra idéer på vad det kan bero på?
Jag sitter vid kusten och han är i fjällen utan internet så jag försöker hjälpa honom över telefon.
Har själv aldrig ägt en Yamaha så har ingen erfarenhet själv.
Detta faktum hindrade mig inte från att rekommendera denna maskin till honom.
Tacksam för input i denna fråga!