Hjälp! problem med Mxz 800 -06

Hyppan

Ny medlem
27 mar 2009
4
0
1
Jag har något skummt fel på min skoter. Ofta då man startar skotern så står den bara och piper och varvstoppen slår i på 3000 varv. Skotern har varit inlämmnad på verkstad men dom verkar inte hitta något fel,

det som är bytt på skotern är ny dess, omkodning av nycklar och så är de någon datagrejj som är bytt. har även provat en ny box men skotern får ändå inte kontakt med verkstans dator.

det konstiga är då jag tar in skotern i värme och låter den stå ett tag eller om jag värmer min egen box så funkar den perfekt.

någon som vet? eller har något tips om vad det kan vara?

N

N_w

Konstigt, det låter som ett dess fel!, som när jag tex sätter dess brytaren snett då stannar den på 3000rpm. Mycket konstigt, hoppas du fixar det

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Om du provar en box från en annan maskin så ska den ej acceptera din nyckel, utan den måste då kodas in till den lånade boxen för att det ska fungera, att prova en box från en annan kan va en bra ide om man misstänker att den är trasig på ngt sätt eller att man är utan gnista tec.

4

426H

Låter ju absolut som om det är glapp i dess-pluggen. Hade du testat med en ny plugg?