Hjälp..rotax 587 rotax

jonaseklund

Medlem
25 jun 2009
6
0
1
kalmar
Hej!

Jag vet att jag kommit fel men har en vattenskoter seadoo spi 95:a med en rotax 587.

Och 587 är samma motor som en skidoomotor 583 finns nog även fler skidoo motorer som är samma.

hmm men mitt prolem är att jag ska sätta dit slidskivan på motorn rätt jag undrar om det är någon som vet hur man gör, eller om någon vet någon bra skidoo mekaniker man kan ringa eller köpa en handbok någon stans..

Mvh jonas

Tack på förhand

jonaseklund

Medlem
25 jun 2009
6
0
1
kalmar
hej. jo ett visst läge ska det finnas det vet jag men jag kan välja på typ hundra lägen jätte många kuggar som man kan sätta dit slid skivan hur som helst. det ska typ vara 1 cylindern ska vara i topp sen ska man sätta dit den på typ 140 grader men hur man mäter dem där 140 grader har jag ingen aning om.

Vad är en brp återförsäljare?

Mvh jonas

jonaseklund

Medlem
25 jun 2009
6
0
1
kalmar
nu har jag fixat slidskivan ringde en skidoo mekaniker det var ganska lätt men har ett annat problem nu ingen gnista. det kommer ström fram till tenspolen men det kommer ingen gnista. det är ju en tenspole med 2 utgångar hur fungerar det när den ska fördela gnistan i tenspolen? för när jag kör på startmortorn så kommer det ström fram till tenspolen är det då så enkelt att tenspolen är trasig då? kan man mäta upp tenspolen på något sätt och kolla om den är hel `

tack på för hand..

Mvh jonas