Hjälp sökes, Förgasare

airstyret

Medlem
30 mar 2011
30
0
1
Sundsvall
Tjena, Har en ski-doo mxz 440 -00 som går på 98 oktan! Den surar ner sig på ena cyllindern så jag undrar om ni vet någon som är kunnig att ställa förgasare i sundsvall?! Tack på förhand ;)

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Luft skruven... Den sidan han surar på, skruva ut luft skruven ungefär 1/5 varv och läs stiften, och så får man fortsätta så tills den inte srrar!

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Börja med att göra ren förgasarna och se hur det blir , blås ren alla munstycken , kan vara ena nålventilen som inte stänger riktigt bra .
Kolla så alla munstycken överens stämmer mot modellen , och ställ lusftskruven enligt rekomedation , (brukar vara 1 1/2 varv .
Blir det inte bättre där så får du hojjta igen då

:ciao:

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
har de plötsligt hänt eller kommit smygande? kan även bero på förbräningen i motorn allså dålig kolv eller stift. störst sanolikhet är noog reedventilerna. om de nu mot all förmodan inte skulle va föggarna. om du ska lämna in den så lämna den INTE til terrängmaskiner då jag har haft grejer där som har vare i sämmre skick när jag fått tillbaka dom. och där av har man lärt sig skruva själv ;)

airstyret

Medlem
30 mar 2011
30
0
1
Sundsvall
nu har jag ändrat nålarna så det ser ut som den får bra med bensin på båda stiften,så vi får se till vintern om den fortfarande släcker stift :)

airstyret

Medlem
30 mar 2011
30
0
1
Sundsvall
Nuså ändrade luftskruven i sommras och nu surrar den inte ner sig längre,Fett nöjd Tack för hjälpen alla som skrivit :)