Hjälp XC500 SP kondensvatten?

Oscarpersson

Medlem
28 dec 2008
6
0
1
Men jag körde ju en vecka tidigare å då gick den klockrent.
Så nått måste antingen ha hänt på dem där hundra meterna eller så är det nått som har hänt då den stått..

Last edited:

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Knappast kondensvatten, låter mer som tändstiftsproblem, provat NYA?
Sedan är det etanol i bensinen idag så extra etanol är knappast nödvändigt.

Stiften! (Typiskt efter säsongs vila)

Oscarpersson

Medlem
28 dec 2008
6
0
1
Hej, nu behöver jag lite hjälp. Jag har en Polaris xc 500 sp från 2000. Så här ligger det till, för nån timme sen var jag ut och tankade skotern med 20Liter 95 oktan, innan dess hade tanken stått med 1-3 liter (Skotern står utomhus i växlande + till - grader) Jag drog igång skotern och allt gick fint, dock då jag hade kört ett par hundra meter började den att bluddra å dog, Precis då kommer grannen förbi å frågar vad som hade hänt, jag beskrev och han trodde det var kondensvatten i tanken för att jag hade tankat och sedan sa han att jag skulle fara å köpa etanol, så jag for och köpte en halv liter etanol och slog i, väntade 1 timme å testade dra igång, det gick sådär.. den brukar starta lätt på 2 drag. Men jag fick hålla på ett tag, när jag hade kört några hundra meter händer följande: då jag lättar på gasen så den varvar under 4000varv börjar det bluddra och den dör.

Frågan är då har grannen rätt? är det kondensvatten eller något annat?
Isf hur får jag ur det? ska jag försöka köra på höga varv tills jag fått ur det?

Tack på förhand /MVH Oscar Persson

viktorbagge

Medlem
16 dec 2009
8
0
1
har du fått igång den?
Vad var det för fel isåfall? jag har en likadan och min körde jag med choken i runt gården ställde ifrån mig den och körde runt gården igen. Sen lät jag den stå ute över natten och nu går den inte igång :S

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
testa töm tanken istället för å svamla med massa etanol..töm den och lika så restrerande av soppa tilllförseln sen rengör du förgasarna..tanka i fräsch soppa sen kkör du..