Hjälp XLT 600 ny renoverad på firma

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
Hej!
de är så att min motor har varit på en renovering av min xlt motor.
Xlt motorn har varit inne hos åsarna skoterservice. första jag gjorde när jag fick hem motorn var ju så klart å sätta i han. de var nog för ca 4 månader sen men. skruva fast allt osv och drog igång han på 4-6 drag. men sen har han bara gått sämre å sämre. så då tänkte jag skruva upp motorn o kolla om nån ring har gått. men alla ringar var finna "nyskick" förutan en sak jag såg på en cylindern. så först ska ni få gissa vad som har hänt.. är ni skoter pojkar så kommer ni veta felet på en gång. som jag gjorde.

703676_470505942992211_1576375639_o.jpg

P.S tror ni dom erkänner att dom kan ha gjort fel? Mvh
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
när jag skruva upp motorn så såg jag de där som är på bilden. den är låsningen till kolvtappen. ut mot cylindern. och finns inga rester kvar i kolven helt rent. så dom har nog slarva med att sätta dit en
"Glömt"
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
p.s för dom som inte flrstår ordet kolvtapp så är de med andra ord kolvbullten som inte hade någon låsning på kolven så han har vibrera sig ut mot cylinden och börja "såga" sig ut.. och jag ringde till åsarnas skotterservics. och han som äger firman sa att de är omöjligt att den går sönder på en så pass nyrenoverad cylinder kolv osv när hela kolven är hel plus ringarna. så jag skicka upp cylindern å kolven så får se när man får hem han. hoppas den kommer lagomt till julafton så ja kan tillbringa julen i garaget. och samma på nyår så ska man ut å köra ;) " ev stavfel "