Hjälp

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
hej jag har byt olje och gasviern på min wildcat 92 men nu måste jag få rätt instälningar för å kunna köra för den ha ju ändrat sig vd ska jag nu göra?????
å inte nog med det då jag körde lita på en lägda så började lampan fram på skotern lysa lite underligt sen dog den. då jag kollade på lampan så hade den smält
VAD SKA JAG GÖRA NU ALLT E ÅT P,,I,,P
TACKSAM FÖR ALLA SVAR

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Synchronize your carburetors!

Ja, hur man justerar oljepumpen skrev jag ju i din andra tråd, förgasarna är lite värre...

Att justera så att man får sisådär en tiondels mm. glapp på gashandtaget kan gå bra men att synka förgasarna är svårare.
Om man lägger två likadana borrar (eller något annat som har exakt samma diameter) under trottlarna så ser man ganska lätt om dom lyfts samtidigt.

Vad var det egentligen som smält i lampan?

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
henkew skrev:
Ja, hur man justerar oljepumpen skrev jag ju i din andra tråd, förgasarna är lite värre...

Att justera så att man får sisådär en tiondels mm. glapp på gashandtaget kan gå bra men att synka förgasarna är svårare.
Om man lägger två likadana borrar (eller något annat som har exakt samma diameter) under trottlarna så ser man ganska lätt om dom lyfts samtidigt.

Vad var det egentligen som smält i lampan?
jo hela lampan smälte den va så varm att den inte gick å hålla i men allt är fixat nu förutom el historien allt är utslaget hand och tum värmen + bak och fram lyset éller det lyser men lampan dör på nån sekund ja ni förstår

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Spänningsregulatorn. Jordningen lossnat eller byt regulator.

Man kan annars synka förgasarna genom att hålla en slang vid insuget och lyssna försiktigt i den andra änden. Justera så det är samma "ton". Har synkat förgasarna på min gamla Saab 99 Super på det viset. Grundinställningen först förstås.