hopp bygge

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej jag har funderat ett tag på att bygga ett hopp alltså inte ett i snö utan i trä alternativt järn så ja tänkte höra lite från andra här inne som byggt sånna om lite erfarenheter och så där om de och vad ja behöver för grejer.

jag har sökt lite på sökfunktionen men ja kunde inte hitta något just om detta.

de som kanske kan va bra å veta är de att ja hade vell inte tänkt mig nått jätte hopp nu i början utan nåt lagomt att böra med kom med förslag ni kan ju lägga in länkar också på andra sidor om just sånna byggen.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ok men skulle vara bra om nån kunde komma med mer tipps om tex om jag bygger ett hopp som på den bilden så kan ja gissa att man lär nog hoppa väldigt högt

och va vill börja med lite lägre i början å sedan kanske bygga på till ett större hopp senare men sedan kan de va bra å veta tex underlag på själva rampen är de plast plyfa nån som anväder nånting annat en en skotermatta som grepp på rampen eller spelar de nån roll på längden på dom kammar som är på mattan på rampen sånna saker.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag hoppar inte ramp ... Men dom jag sett är gjord i stålrör (Fyrkants) och det sitter plywood på dom. Mattorna som ligger på behöver inte ha några kammar alls. Det är friktionen mellan gummit på din matta och på mattan som ligger där som gör susen.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Jag hoppar inte ramp ... Men dom jag sett är gjord i stålrör (Fyrkants) och det sitter plywood på dom. Mattorna som ligger på behöver inte ha några kammar alls. Det är friktionen mellan gummit på din matta och på mattan som ligger där som gör susen.
ok men då borde man kunna ta vad som hellst som är gummimatta och ha på plywoden som grepp.

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
njaaa, gummimatta är nog inge vidare, då kommer det bara spinna, du skulle nog sattsa på typ golvmatta eller liknande.