hoppa/ramp med lång skoter bra ide?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
undrar lite om de går över huvutaget att hoppa med en 141-145" lång skoter, och om de kanske till och med kan gå å hoppa i mindre ramper? har en ramp på 380x200x130cm, så den är bara 130cm hög, inte nån extremt vinkel heller, Skulle vilja veta vad ni tycker!
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag tycker det går alldeles utmärkt att hoppa med lite längre skoter, bara man får till landning som folk så. men klart som tidigare diskussioner så äre ju lite enklare eller hur man ska säga med en kort maskin. :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Självklart går de att hoppa ramp med en längre skoter. Och om jag har fattat det rätt så är du ute efter en crossover och dom ska lätt klara av din ramp. Om nu inte landningen är helt fuckad.
 
B

Biosteel

vänta kolla på chris burandt som kör sin M7 och hur tuktad den blir ;)
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
jag vet inte vad det bli för skoter än, Bråkar här hemma om de ska bli en kort eller en lång, kärrigen vill köra lång så hon inte kör fast men hon kör 20mil om året högst, så jag själv som kör 100mil++ försöker få mig en kort, haha =) osäker på va de kan bli, men lutar nog mot assault 09-10 eller en iq rr SE just nu iaf, på den längre sidan, kortare finns det mycker mer att välja bland, lite OT på min egen tråd, Nån som vet om en Renegade går fint å hoppa med? dom är väll 345x41x** va? =)