Hur beter sig motorn med dåliga reeds/reedblad?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Hej!
Det handlar om min prox med xc 700 motor från -99.

Min skoter bluddrar lite på låga varv och ibland efter hopp då man landar.

Har haft upp och kollat reedkorgarna och sett att vissa blad inte tätar helt och hållet. Så därför undrar jag hur skotern kan tänkas börja gå med nya fräscha reeds?

Kan det ha med det att göra att den drar kring 3.5l + per mil? förut kring 2.7 - 3 för det mesta.

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
Dom brukar starta fint men sedan sura ner sig och stanna, sen startar dom efter 3-4 drag och gör likadant igen.

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Det där som du beskriver är typiska tendenser från eden skotern om man inte investerat i sk. PowerPacks. SLP tillverkar dessa.

Om reedbladen på den skotern klappar ihop så blir den fruktansvärt trött i början, men på höga varv fungerar det bra.

Om du inte redan har PP så är rekomedatioen att börja med dom. :)
PowerPack hos SLP

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Powerpack har jag skaffat redan faktiskt.
Sen har jag bestyckat den lite snålare med t.ex. 1371g nålen. och lite mindre munstycken.

Den surar inte ner sig på tomgång eller så. kan poffa till då den står på tomgången men :/

Annars är det mest bara då man hoppar eller liknande den bluddrar till och svarar dåligt..
Kan det vara reedsen ändå?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Jo det tänker jag nog göra. Men skulle vilja veta vad man förväntar sig om man sätter dit nya fräscha? tycker inte den går särskilt dåligt nu igentligen..
Men jag antar att det blir bättre gassvar bl.a.