Hur få handtagen att sitta?

rotaxkungen

Aktiv medlem
9 jan 2008
80
0
6
Nu när vintern är till ända har crosshojen plockats fram och nu ska det göras lite vanlig allmän lagning.
Har köpt ett par nya handtag " Pro Taper "men innan jag monterar dessa så vill jag ha lite bra tips på hur jag enkelt bara kan skjuta på dom,men dom ska även sitta stenhårt.
Finns det nått bra medel man kan spruta in i dom och sen bara smeta på dom,sen när medlet torkat så ska dom sitta som bara fan.

hilppari

Välkänd medlem
31 jul 2004
104
0
6
FINLAND
Eller så sprayar du vanlig sprayfärg/lack in i handtagen, går lätt på o sitter som bara tusan då färgen torkat :beer:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Ta sån där bandy/hockey tejp (kladdig för klubbor m.m) sen tejpar du det på styret där hantaget ska sitta, sen häller du bensin i hantaget o häller ut överskottet, sen äre bara dra på, när det har torkat sen har hantagen "smält" fast i tejpen, man måste då skära bort handtagen för att få bort dom o de sitter som fan

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
ta bara lite spray (multispray till vajar,rengör,driver ut fukt etc etc)
det går bra att sätta på och sen så torkar/dunstar det så sen sitter det!

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Såpa har alltid fungerat bra för mig! Ta inte för mycket bara. Det sitter stenhårt efter ca 30min

rotaxkungen

Aktiv medlem
9 jan 2008
80
0
6
Tackar för alla vettiga svar,jag hade bromsrengöring hemma,så jag blåste i sånt i handtagen,snabbt som en kobra monterade jag handtagen,väntade en liten stund,tog varmluftspistolen och värmde försiktigt på dom.

Satan i gatan va dom sitter nu.
Mången tack för hjälpen...:hello:

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
jag körde med fönsterputs :p sprayade lite på stryret och sköt sen på handtaget och fönsterputs är ju en dunstande spray, och det sitter som fan nu kommer att få skära lös dom sen :p

everest 500

Välkänd medlem
9 nov 2005
104
0
6
Norsjö
kan bara tilllägga ett tips ifall det är någon mer som undrar, går även bra att använda trycklyften! dra på handtaget det som går, stick in munstycket mellan styret o handtaget o blås! funkar suveränt.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kan bara tilllägga ett tips ifall det är någon mer som undrar, går även bra att använda trycklyften! dra på handtaget det som går, stick in munstycket mellan styret o handtaget o blås! funkar suveränt.

jepp handtaget flyger iväg;D sen sätter man in munstycket i styret och trycker av:D (akta så inget är ivägen på andra sidan...de flyger långt):D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag drog några bitar med silver tejp som precis räckte runt för att ändarna skulle gå över varandra. Ett varv för att det inte skulle bli för tjockt, sen tog brorsans deo sprey och spreya på styret och en lite dusch i handtaget sen var de bara att pressa på och sitter som gjutet.