hur får man sx 600 att resa på sig

obrut

Aktiv medlem
26 jan 2013
56
0
1
östersund
man ser på youtube att dom åker på rullen bra långt med sx 600,, men min e tvär körd att göra de med,, hur ställer dom in boogin så de går lättare?? remmen fram e max ut ställd,,, lite bus res vill man ju,?

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Variatorkitt
Högkamsmatta
Dreva Ner 2-3 kugg
Släpp lite på Balatan
Hårdställ främre dämpareen i boggin, mjukställ den bakre

Woala..
Standardrecept!

Lycka till :)

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
jag har samma drevning och variator som sx på min xc, boggien i nedre infästning både fram och bak. dämparna och koppling i boggie inställd för normal hård körning och inte maxspänd på främre eller mjuk bak. Bara gasa och stå rätt upp många meter ;)

obrut

Aktiv medlem
26 jan 2013
56
0
1
östersund
finns ju klackar på baklänken,, hur ska den va ställd,, för race eller lek? är olika inställningar på den, de sitter redan variator kitt, men dreva mer? då går den ju absolut för sakta ;),, den har gått tävling i usa så de sitter nog andra bestyckningar i variatorerna,, men reser inte på sig ett dyft,,ytterst lite, bakdämpare omchimsad,

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Den är ju antagligen inställd för att inte skicka skidorna rakt upp om den gått tävlingar, är det res du vill ha så kan du ju kolla upp hur allt är inställt i boggie och sedan utgå från standard inställningar om du inte vet vad tidigare ägare ändrat på. Klackarna har jag haft på minsta men nu på mellersta läget och det har inte försämrat något hur den reser :)

obrut

Aktiv medlem
26 jan 2013
56
0
1
östersund
ja du,, svårt att veta hur han har ställt in den,,, de e cory davis maskin, och han lär vilja ha skidor i backen,ska prova att vrida på sax klackarna då, men när jag gjorde de på min polaris pro x 2,a då blev den sjukt skum att hoppa med, snoken ville gå rakt upp, ?

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Ställer du boggien för att gå på rullen, så kommer den bli sämre på allt annat.
Men hård främre boggiedämpare och mjuk bakre, samt löst spänd balatarem;)

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Det ska inte behövas ställas så eftersom min går upp utan problem med boggien inställd för att funka för led och att hoppa med, dumt att försämra den på allt annat när den inte behöver det. Försök hitta standard inställningarna på allt och utgå från det :)