Hur gör ni?

E

eMe181

Tjenare, skaffar mig snart en Iphone 3G. Men som fråga ska lyda, hur gör ni för att förhindra att dom blir fuktskadade? Det är ju en tendens att bli mycket fukt när man kör...
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag gjorde inget speciellt när ja hade min iphone. Hade den bara i en bröstficka, funka hur bra som helst. Men det ska tydligen finnas nån vatten/fukt tät påse man kan köpa typ på teknikmagasinet om man är orolig.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Iphone och skoterkörning är inget att rekommendera. ha hellre en skräptelefon när du kör skoter.
Batteritiden blir rätt kass när det är kallt också, men är ju rätt dålig i vanliga fall också.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag har inga problem med batteri tiden när jag kör då jag har den i innerfickan där det är varmt! Dock brukar den bli lite fuktigt då man svettas o är varm! Har dock löst det med att ha den i en vanlig fryspåse i fickan, fungerar perfekt!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Har ju iofs inte en iphone, men har aldrig haft nå problem med fuktskador när det gäller allmänt allt men alla mina telefoner. hade en mobil för nått år sedan som jag tappade i en "större bäck" när vi badade...
1 vecka senare hittade vi den och jag lade den på tork, 1 vecka senare funka den som förut :D
 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Har aldrig haft några bekymmer med iPhone och skoterkörning, ligger alltid i innerfickan utan påsar eller dyl. har klarat heldagsturer utan några som helst bekymmer.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Fick min 4a för sent för skoteråkning, men hade inte tänkt behandla den något annorlunda än de tidigare telefonerna.

Men är du orolig, använd en redline-påse, kanon mot det mesta.
 
E

eMe181

jooo :)

K-len, tänkte ju att den blir fuktig när man kör skoter, min x8 vart helfuktig när jag och en polare körde till några på moppe...
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Problemet med smartphones är flera, dels så tar de sjukt mycket batteri när man är i obyggden om man inte slår av alla "data finesser". Sen så är de allmänt fuktkänsliga och skärmen funkar mycket dåligt med blöta kalla fingrar.

Har köpt en Motorola Defy som verkar tåla att bada, har testat den i badet, ska bli intressant att se hur den klarar vintern. Får kanske ta med en laddsladd eller extra batteri när det är långresa så man inte blir utan ström.

Kompisen köpte en smart sak, en styrväska med värme från skidoo, perfekt för kamera, telefoner och liknane när man kör.