Hur gick det till?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Hej! igår var jag och körde skoter med några kompisar. så hittade vi värsta stället med fullt av snö, så när jag körde där börjar den varva som fan och så gick det saktare och saktare, sen så höll jag fortfarande fullgas och då började det gå tungt som att den inte orkade men sen kom jag ut på leden, så stängde jag av och titta och då var remmen längt ner i sekunder variatorn, och den gick ej att köra :hmmmm2:

Snälla hjälp, ´vad kan det vara?:(

Mvh William

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
att fjädern har gått av...? trodde först att det var att Sekundären var för löst spännd då kan få det där fenomenet när man åker i mycket snö. Men den ska ju gå tillbaka för det. :S

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Jo man tycker ju som att den ska gå tillbak iaf, jo det kan ju vara att fjädern gått av, och har tagit lös sekundären nu så när jag skakar på den så hör man nånting åka runt i den :S om ni har sprängskiss skicka gärna... kan det vara fjädern som låter?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Pressade isär variatorn och såg att det var världens spricka i den, nu ska jag bara försöka hitta en ny. håll gärna ögona öppna om ni hittar nå, årsmodell 96 och uppåt ska det vara och INTE splines, krysjil ska det vara.

Tack för hjälp // Sundström