Hur höga styrhöjare?

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Tjena!
Tänkte höra med er hur högt som skulle passa mig då jag är 170cm lång, då jag har tänkt köpa styrhöjare och styre till Mxz:an på sommaren när man fått sommarjobbs pengar... eller iallafall lite mera cash hehe.
Har som tittat runt på detta pack: http://www.skoterdelen.com/default.aspx?main=ListProducts3.aspx&cat=1199 (Styre Renthal Fatbar + Styrhöjare)

Behöver jag förlänga några vajrar eller rör?(Gör hellre det än att börja dra om dem.)

Är den sidan tillförlitlig?

Väldigt tacksam för svar.

Mvh. Emil :)

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Tack för svaren. :) Får ta och ta lite mått hur högt det kommer bli och sådant, men det blir väl först nästa vecka när jag har sportlov.

Fast jag kommer nog inte sitta så länga, kanske om jag kör efter leden till Svanstein nästa år men, det får man väl räkna med, kommer väl stå upp mest av tiden jag leker med den.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Tack för svaren. :) Får ta och ta lite mått hur högt det kommer bli och sådant, men det blir väl först nästa vecka när jag har sportlov.

Fast jag kommer nog inte sitta så länga, kanske om jag kör efter leden till Svanstein nästa år men, det får man väl räkna med, kommer väl stå upp mest av tiden jag leker med den.
Jag kör själv med en 2" höjjare, är 174cm lång, funkar kanon till att både sitta och stå. Bara ibland saknar jag en tum men de är när man kör mycke lössnö. Köp inte större än 3" är mitt tips.

Skruva lös styret och mät när de känns bäst.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
på mxzan min sitter 3" höjare och orgstyre
jag är 170-175 och jag tycker det är bra höjd när jag sitter ner men på gränsen till för lågt när jag står :)
Nej du borde inte behöva förlänga när du drar på 3" höjare och fatbarstyre men du lär behöva dra om lite kabel

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Om du köper att fatbar så måste du köpa en fatbar höjare. Men ddå du ändå tänkt köpa höjare så väljer du självklart en fatbar höjare.

D

Deleted member 6797

ja kör me renthal fatbar och 3" och då ja sitter sitter ja bra då är armarna raka. är 178cm lång så.

just nu håller ja på på skolan å gör en 6" ( går industri )får se hur de blir sen me den

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jag skulle nog köpt en 4"höjare eftersom fatbarstyret är så pass lågt som det är så skulle det nog vara lämpligt med en 4" höjare.

Jag är 185cm kommer att köra med ett fatbarstyre och 6" höjare plus en hemma gjord på 2".

Har provmonterat utan att kört det, men de känns RIKTIGT skönt!

Mvh Jeppe

6

600xrs

På min xrs kör jag med 8" höjare och orginalstyret, är 176cm lång.. Såg att du har annat chassi så vad jag kör med hjälper inte dig ett piss :)

6

600xrs

jag drog kablarna genom höjjaren, och ingen kabel spänner det minsta när jag styr max