Hur installera friluftskartan pro v5 på datorn??

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
Fått in allt i GPS:n inga problem där. Men att få in den i mapsource eller Basecamp verkar vara stört omöjligt!??? Ska ju vara plug and play utan upplåsning!! Har alltså ett microSD kort med kartan på och när man ska lägga till kartor i Mapsource eller Basecamp vill de ju ha en aktiveringskod var i H-vete får jag tag i den??

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?? Har en Garmin Montana 610 med microSD-kortet så funkar den klanderfritt och jag har till och med lyckats installera skoterledskartan från Kartman. Men att få in Friluftskartan i datorn funkar inte aaaarrrghh!!

Last edited:

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Räcker det inte att ha GPSen inkopplad så basecamp/mapsource drar licensen från enheten. Har för mig att det var så på min gamla iaf.

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
Hur menar du dra licensen från enheten??
Har koppplat upp GPS:n mot datorn har försökt överföra från enhet till datorn men det enda som följer med är skoterledskartan. Har en gammal friluftskarta v2 som syns på datorn men inte den nya.
Mapsource vill ju att man "låser upp regioner" och klickar man där ska man fylla i en kod men har ju ingen kod trots att det är ÄRLIGT köpt version ska ju som sagt vara plug and play. *suck*

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Jag har exakt samma problem, däremot så står det en sifferkod på skivans fodral.
Men trots det , så har jag inte fått det att funka

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polaris switchback 600
2005

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
Problemet löst :doh:. Trodde jag uppdaterat BaseCamp men det hade jag tydligen inte och när jag uppdaterat programmet så kunde BaseCamp läsa av simkortet :D . Funkar alltså inte med äldre version av BaseCamp.