Hur kopplar man ur tors på sx 700 -97?

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Hej vet någon hur man kopplar ur tors på en sx 700 -97?

Skotern fungerar klockrent förutom att denhär jäkla torsen kommer in och stör så fort man rör gasen!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Det finns en massa trådar om hur man kopplar ur tors.
Det finns även en massa trådar om varför man inte ska koppla ur tors...

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Det kan jag förstå men om det är tors som är problemet (vilket jag misstänker) så ska jag inköpa en dödarlina och koppla in den istället.

Men när tors slår in så börjar ju skotern tackta när man försöker gasa (vilket händer) men jag har ett till problem som jag upptäckte igårkväll och jag tror inte det hänger ihop med tors utan det är att oftast när man ska fara iväg så faller varven när man gasar å så dör skotern. jaha då drar man igång skotern igen... samma sak, okej ett tredje försök ja då kommer man iväg men när jag stannar vid korsningen som jag måste passera för att komma till leden så händer samma sak igen och man måste ha choken nerfälld för att kunna dra igång den igen.

Känner någon av er igen det problemet? Det som jag har gjort med skotern i sommras är att byta från en 2'' till 6'' styrhöjare och satt dit gas och oljewireförlängare så att wirarna når till styret + längre bromsslang.

Kan det vara att den får för mycket olja för den ryker som satan på tomgång?

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
har gjort det och nu håller inte torsen på och jäklas hela tiden vilket är skönt men varven rasar fortfarande när man gasar innan skotern blivit ordentligt varm först efter ca 5min kan detta bero på gammal bensin för jag har inte tankat den sen i våras?