Hur montera handtagsskydd???

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Hej,

Har köpt svarta POWERMADD handtagsskydd. Jag har en Polaris XC-600 -99 och fågan är...HUR monterar jag skydden??

Kittet som medföljer ska sättas direkt på styrstången. Men styret är ju byggt så att man bredvid själva handtagen har två "klumpar" med broms respektive tumgas. Skulle jag få fast skydden på insidan om dessa "klumpar" hamnar ju skyddet 1 dm för långt in på styret.

F.ö. kan man inte montera dem på insidan av "bromsklumpen" eftersom oljeslangen till bromsen sitter alldeles tätt in mot styret....

Hur har ni andra löst detta???

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Om du har möjlighet så lägg upp en bild. Det ska ju gå och speciellt då det är powermaddskydden eftersom det finns så många justeringsmöjligheter på dem.

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Hej igen,

Sitter på jobbet men har i all hastighet knåpat ihop en enkel bild i Paint som beskriver mitt problem.

Fattar dock inte hur man lägger upp en bild...måste man lägga upp den på en hemsida för att kunna länka? Jaja, återkommer om jag lyckas.. :)

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Sök i forumet, hade gärna förklarat ang bilder här direkt, men vågar inte för då får jag 2Stroke på mig! :)

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Har sökt, men ingen träff med relevant innehåll.

Är det verkligen INGEN som monterat handtagsskydd på sin skoter???? Gasreglaget samt bromsen måste ju sitta där så de går ju inte att plocka bort och då passar mig veteligen inget skydd...finns ju ingenstans att fästa dem i styret????

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Hmm, ja, det verkar som man måste bygga på fästet på något vis för att få ut det i rätt längd.
Tack för bilden...

hoblin_revo

Aktiv medlem
5 dec 2005
70
0
6
offerdal
satt mina bredvid klumpen innanför slangen trångt men det gick då jag tog bort slangen vid montering, dock var jag lite oförsiktig och behållren för oljan sprack, kul.. ny klump kostade 2500 om jag minns rätt. så var försiktig om du skall lös med slangen!

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
satt mina bredvid klumpen innanför slangen trångt men det gick då jag tog bort slangen vid montering, dock var jag lite oförsiktig och behållren för oljan sprack, kul.. ny klump kostade 2500 om jag minns rätt. så var försiktig om du skall lös med slangen!
Precis, det är trångt så innåt h-e kring slangen och då speciellt vid själva ingången till oljebehållaren där slangen är i metall.

Dock måste man väl förlänga monteringsarmen i bredd för att inte få skyddet mitt framför klumpen... eller hur..

2500 för en oljebehållare är ingen kul utgift. Man får inte något direkt kul för det.